حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه نفت بیانگر اعتماد به داخلی‌هاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بی‌نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت بیانگر اعتماد به داخلی‌ها و معطل‌نماندن برای خارجی‌هاست.

شهباز حسن‌پور بیگلری امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) با حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن بازدید از غرفه‌ها و شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه به خبرنگار شانا گفت: آنچه در این نمایشگاه عرضه شده است نشان می‌دهد با شتاب هرچه بیشتر به‌سوی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه نفت به نفع اقتصاد کشور است، افزود: حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال قابل توجه است و این موضوع نشان‌دهنده اشتیاق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های نفتی در ایران است. همچنین، حضور بی‌نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه امسال بیانگر اعتماد به داخلی‌ها و معطل‌نماندن برای حضور خارجی‌هاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: صنعت نفت با وجود برخی مشکلات اقتصادی ازجمله تحریم، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و حتی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ نیز مهم‌ترین قرارداد طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی امضا شد که تأثیری بسزا در رفع بخشی از ناترازی گاز خواهد داشت.

حسن‌پور بیگلری با اشاره به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی نقش مؤثری در بازار ارز ایفا کرد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تأمین می‌شود، بنابراین مشاهده می‌کنیم که این صنعت تا چه اندازه در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.

وی آینده صنعت نفت را روشن ارزیابی و بیان کرد: در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل توجهی را شاهد بودیم، به‌طوری که این صنعت بالاترین رشد اقتصادی را در میان دیگر بخش‌ها به دست آورد و امیدواریم بتواند به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

کد خبر 641172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =