۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
  • کد خبر: 641174
۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور در حال اجراست

رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تعریف ۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور گفت: ۲۷ طرح از این طرح‌ها با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارددلار، پیشرفتی بیش از ۵۰درصد دارند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا شیخیان‌پور امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در نشست تخصصی «HOS؛ تعمیق و ضرورت آگاهی‌بخشی دستورعمل ۱۰۱۰۲۳۱» با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۷ طرح پتروشیمی در کشور تعریف شده است، بیان کرد: ۲۲ طرح در ماهشهر، ۲۴ طرح در عسلویه، ۵۴ طرح در سایر مناطق کشور، ۱۳ طرح در کنگان، دیر و سیراف و ۴ طرح در قطب مکران تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این دستورعمل پس از اجرای فاز ساختمان و نصب طرح‌ها به‌منظور مدیریت ریسک هر طرح ضرورت دارد، افزود: ۲۷ طرح از این ۱۲۷ طرح پتروشیمی با مقدار سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارددلار، پیشرفتی بیش از ۵۰درصد دارند که مشمول اجرای دستورعمل ۱۰۱۰۲۳۱ می‌شوند.

رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۲۷ طرح پتروشیمی ۲۶ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

شیخیان‌پور تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه این دستورعمل به‌طور رایگان به همه طرح‌های پتروشیمی، اطمینان کافی را به سرمایه‌گذاران در اجرای طرح می‌دهد، زیرا انحراف از استانداردها به اتفاق‌ها و حوادث جبران‌ناپذیر منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد یکپارچه برای همه طرح‌ها باید به طور یکسان اجرا شود، تأکید کرد: دریافت این گواهینامه، لازمه اخذ گواهینامه‌های بعدی از مدیریت اچ‌اس‌ئی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تزریق خوراک در گام‌های مختلف اجرای طرح و راه‌اندازی است.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

کد خبر 641174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =