سمینار استفاده از ظرفیت‌های بازارهای داوطلبانه کربن برگزار شد

دبیرکل باشگاه صاحب‌نظران انرژی ایرانیان در سمینار استفاده از ظرفیت‌های بازارهای داوطلبانه کربن در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بازارهای کربن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، کاظم کاشفی روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سمینار استفاده از ظرفیت‌های بازارهای داوطلبانه کربن که با هدف معرفی بازارهای داوطلبانه کربن در راستای اجرای پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پالایش برگزار شد، استفاده از ظرفیت بازارهای کربن در حوزه‌های مختلف کاری ازجمله حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، حوزه فرایندهای شیمیایی صنعتی، حوزه‌های مربوط به جنگل‌کاری و اعتبارهایی را که در انجام این پروژه‌ها می‌توان به دست آورد، معرفی کرد.

کاشفی در این سمینار، ضمن معرفی بازارهای داوطلبانه و قیمت‌های کربن، روش‌های دریافت این پروژه‌ها در بازار و نحوه شناسایی آن‌ها را بررسی و پروسه‌هایی را که می‌توانند با استفاده از آن‌ها در این بازارها ورود کنند معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه سهم تجارت بازار دنیا به‌سمت استفاده از ظرفیت‌ها در حال حرکت است و تمامی شرکت‌ها نقشه‌راه گذار انرژی دارند، افزود: بازارکربن و گریدهای کربن در حجم، قیمت و تنوع در حال گسترش است و همه ما مسئول حمایت از این بازار هستیم.

دبیرکل باشگاه صاحب‌نظران انرژی ایرانیان گفت: درست است که در شرایط تحریم و محدودیت‌ها قرار داریم، اما با گفتن کلمه «نمی‌شود» به‌طور قطع موفق نمی‌شویم. نباید بترسیم و باید حرکت کنیم. تمامی کشورهای منطقه در حال استفاده از این ظرفیت‌ها هستند و ما نیز باید تلاش کنیم.

کد خبر 641207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =