احتمال سرایت آتش‌سوزی‌های آلبرتا به ماسه‌های نفتی کانادا

مقام‌های کانادا از خطر سرایت آتش‌سوزی‌ها در استان آلبرتا به منطقه ماسه‌های نفتی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های محلی کانادا روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) با اعلام نزدیک‌شدن آتش‌سوزی به قطب ماسه‌های نفتی کانادا در شهر «فورت مک‌موری»، از ساکنان چهار منطقه حومه این شهر خواستند که محل زندگی خود را ترک کنند.

این آتش‌سوزی به‌دلیل شرایط گرم و خشک آب‌وهوایی و بادهای شدید، از هفته گذشته این شهر در استان آلبرتا را تهدید می‌کند. مقام‌های محلی به‌تازگی اعلام کردند که این آتش‌سوزی هم‌اکنون حدود ۷.۵ کیلومتر (۴.۷ مایل) از محل دفن زباله شهر فورت مک‌موری فاصله دارد.

این آتش سوزی افزون‌ بر آسیبی که ممکن است به مردم، خانه‌ها و زمین‌های منطقه وارد کند، بخش بزرگی از تولید نفت کانادا را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. «فورت مک‌موری» قطب تولید نفت در ذخایر ماسه‌های نفتی این کشور است.

آتش‌سوزی عظیم در سال ۲۰۱۶ سبب تخلیه ۹۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه شد و تولید بیش از یک‌میلیون بشکه نفت در روز را متوقف کرد.

جوزی سنت‌اونگ، سخنگوی حادثه آتش‌سوزی آلبرتا، پیش‌تر با اشاره به گسترش قابل‌ توجه آتش‌سوزی‌ها در روز سه‌شنبه اعلام کرد که وزش باد از جهت جنوب‌غرب با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت (۲۴.۸ مایل در ساعت) ادامه دارد.

صنعت ماسه‌های نفتی کانادا حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند که دوسوم مجموع تولید نفت کانادا را شامل می‌شود.

کد خبر 641812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =