توزیع ماهانه ۶۰۰ تن ال‌پی‌جی در منطقه تربت‌حیدریه/ استفاده ۷۵درصدی از کارت سوخت شخصی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با اشاره به افزیش مصارف سوخت در بخش‌های مختلف منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد: توانستیم با فعالیت شبانه‌روزی در بخش حمل‌ونقل عملیات سوخت‌رسانی را به‌نحو مطلوبی انجام دهیم و هم‌اکنون منطقه تربت‌حیدریه با ۳۱۷ نفتکش جاده‌پیما در مواقع نیاز از مبادی بندرعباس و رفسنجان سوخت‌رسانی می‌کند.

جواد بلندی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به موضوع توزیع الکترونیکی گاز مایع (ال‌پی‌جی) و تلاش برای مصرف بهینه این گاز بیان کرد: سهمیه اختصاص‌یافته برای گاز ال‌پی‌جی به‌طور متوسط ماهانه ۶۰۰ تن است که میانگین مصرف آن نیز به همین حدود می‌رسد و فقطدر ایام تعطیل سال مصرف آن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وجود ۴۲ معدن سنگ‌آهن به‌عنوان بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه در منطقه تربت‌حیدریه افزود: تأمین سوخت این معادن و بخش‌های مختلف کشاورزی نیز به‌ عهده منطقه تربت‌حیدریه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با اشاره به افزایش مصارف سوخت در بخش‌های مختلف در منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد: توانستیم با فعالیت شبانه‌روزی در بخش حمل‌ونقل عملیات سوخت‌رسانی را به‌نحوی مطلوی انجام دهیم و هم‌اکنون منطقه تربت‌حیدریه دارای ۳۱۷ نفتکش است که از ناوگان‌های بسیار فعال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌شمار می‌رود و عملیات سوخت‌رسانی در مواقع نیاز به‌وسیله این نفتکش‌ها از مبادی بندرعباس و رفسنجان انجام می‌شود.

بلندی ادامه داد: در بحث ناترازی گاز و افزایش مصرف گاز که ناچار به استفاده از سوخت دوم در صنایع و شهرها بودیم توانستیم سوخت‌رسانی به‌موقعی در بحث نفت سفید داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین یک میلیون لیتر و مصرف روزانه نفت‌گاز حدود ۳ میلیون لیتر است، افزود: با توجه به گازرسانی در بیشتر روستاها، فقط ۵ هزار خانوار از نفت سفید استفاده می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با بیان اینکه حدود ۲۳۰ میلیون لیتر ذخیره‌سازی در انبار و مخازن داریم که ظرفیت بسیار خوبی برای شمال‌ شرق کشور است، گفت: منطقه تربت‌حیدریه دارای ۶۵ جایگاه‌ بنزین و نفت‌گاز و ۳۳ جایگاه سی‌ان‌جی است که پاسخگوی نیاز مصرف‌کننده‌ها در منطقه است.

بلندی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ میانگین مصرف بنزین با کارت سوخت شخصی در منطقه تربت‌حیدریه به بیش از ۹۰درصد رسید، افزود: هم‌اکنون میانگین منطقه در استفاده از کارت سوخت شخصی ۷۵درصد است که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت سوخت‌رسانی در منطقه تربت‌حیدریه به‌دلیل تردد گروه عظیمی از مسافران و زائران حرم امام رضا افزود: منطقه تربت‌حیدریه دارای قدمتی ۵۰ ساله است و یکی از مزایای این منطقه، اتصال به خط لوله و سوخت‌رسانی به مناطق همجوار مانند خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان در مواقع لزوم است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه سوخت‌ منطقه جنوب خراسان رضوی را تأمین می‌کند و با توجه به اینکه ورودی و خروجی خراسان رضوی در استان‌های جنوبی و جنوب‌شرقی از حوزه عملیاتی تربت‌حیدریه عبور می‌کند، این منطقه نقشی مهم و برجسته‌ دارد.

کد خبر 641955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =