پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس، یادگار شهید رئیسی است

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس راه‌اندازی فاز یک پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس را مرهون پیگیری و تأکیدهای شهید رئیسی و کار جهادی انجام‌شده در این طرح دانست.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، عبدالعلی علی‌عسکری که امروز (دوشنبه، هفتم خرداد) برای پیگیری طرح توسعه پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس به استان خوزستان و منطقه جفیر سفر کرده است، در آیین بزرگداشت شهدای خدمت در این شرکت با یادی از همه شهدا و به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس، یکی از یادگاران شهید رئیسی عزیز است.

وی افزود: هنگامی که خدمت رئیس‌جمهور شهید رسیدم، گفتم یکی از پروژه‌های بسیار مهم و ملی در خوزستان، پروژه پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس است و گزارشی به ایشان ارائه دادم. شهید رئیسی گفت من از شما دو کار می‌خواهم که نخستین آن خاموشی مشعل‌هاست و دوم توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه خاموشی مشعل‌ها بیان کرد: کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که دهه‌هاست سرمایه کشور، همراه با سوختن گاز در این مشعل‌ها می‌سوزد و تأکید بر خاموشی مشعل‌ها، از منظر جلوگیری از هدررفتن سرمایه ملی و حفظ محیط‌زیست است.‌

علی‌عسکری تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه هویزه خلیج‌فارس، یازده سال بود که پیش نرفته بود و به‌دلیل تأکید شهید رئیسی، به همکارانم عرض کردم این پروژه را باید تهاجمی، فعالانه و جهادی پیش ببریم و کار را تمام کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ادامه داد: بسیاری افراد ازجمله افراد متخصص، رسیدن هویزه خلیج‌فارس به مرحله راه‌اندازی را در این مدتِ کم نشدنی و حتی نوعی بلوف می‌دانستند، اما با کار جدی و جهادی ثابت کردیم می‌شود و توانستیم.

وی افزود: حتی چند ساعت قبل از تشریف‌فرمایی رئیس‌جمهوری برای راه‌اندازی هویزه خلیج‌فارس، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، تماس گرفت و گفت برخی می‌گویند آنجا آماده نیست و آقای رئیسی گفت از شما بپرسیم اگر تمام است بیاییم، که عرض کردم برای راه‌اندازی آماده است و ایشان هم آمد و سخنان تعیین‌کننده‌ای در اینجا بیان کرد. یاد و خاطره ایشان در اینجا همواره گرامی است. این پالایشگاه گاز از یادگارهای آیت‌الله رئیسی در منطقه جفیر است که امیدواریم این موضوع برکتی باشد برای این مجتمع که در منطقه‌ای عزیز واقع شده و یادآور رشادت‌های شهدای بزرگوار هویزه است.

علی‌عسکری دلیل حضور در شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس را پیگیری حل مسئله خوراک دانست و گفت: ظرفیت هویزه خلیج‌فارس فرآورش روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز است و فاز نخست با ظرفیت روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب راه‌اندازی شده است که در صورت تأمین خوراک، راه‌اندازی فاز دوم هم کار زیادی ندارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تأکید کرد: در شرایط کنونی برای راه‌اندازی فاز دوم عجله نداریم. امروز حدود ۱۱۰ میلیون فوت مکعب خوراک، یعنی ۲۰درصد ظرفیت این مجتمع عظیم که یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه اجرای آن بوده است تأمین شده و تمرکز ما بر تأمین خوراک کامل مجتمع است.

وی افزود: شرکت پتروپارس در حال اجرای پروژه‌ای است که با تکمیل آن سالانه حدود ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب، معادل ۴۰درصد خوراک موردنیاز این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

علی‌عسکری یادآوری کرد: باید با همکاری شرکت ملی نفت ایران، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شرکت پتروپارس و ظرفیت‌های موجود در گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مشعل‌های غرب کارون را خاموش و خوراک پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس را تأمین کنیم. تلاش ما این است که تا سال آینده فاز نخست این پالایشگاه را به صددرصد ظرفیت و فاز دوم را به راه‌اندازی برسانیم.

کد خبر 642333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =