دستور اوجی برای همکاری وزارت نفت با دانش‌بنیان‌های سیستان‌وبلوچستان

وزیر نفت به معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت دستور داد ضمن شناخت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان سیستان‌وبلوچستان با آن‌ها همکاری کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان سیستان‌وبلوچستان، جواد اوجی ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۷ خرداد) در ادامه برنامه‌هایش در سفر یک‌روزه به این استان در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان‌وبلوچستان، ضمن گفت‌وگو با نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این مجموعه بیان کرد: نبود قطعات توربین‌های GT600، کمپرسورها و برخی روتورها گاهی معضلاتی برای صنعت نفت ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: وزارت نفت آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات و حمایت‌های همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان را دارد و معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بی‌شک مشکلات را پیگیری می‌کند.

وزیر نفت اعلام کرد: نمایندگی از معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به‌زودی به سیستان‌وبلوچستان و این پارک علم و فناوری می‌آیند تا ضمن اعلام نیازهای فناورانه وزارت نفت، از توانمندی شرکت‌های مستقر در این پارک آگاه شوند تا بتوان سفارش قطعات مورد نیاز از این شرکت‌ها را ثبت کرد.

اوجی با اشاره به کسب مقام‌ نخست تولید کالای بار اول در سه سال اخیر از سوی وزارت نفت گفت: در این مدت جلوی ورود ۲۵۰ کالای خارجی به کشور گرفته شده و از تجهیزات و قطعات ساخت داخل بهره بردیم.

وی یادآور شد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان همکار با وزارت نفت در دولت سیزدهم از ۵۵۰ شرکت به ۶۷۰ شرکت رسید و وزارت نفت تاکنون بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد با این شرکت‌ها امضا کرده است.

کد خبر 642652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =