افزایش صادرات نفت به دلیل اتکا به توانمندی‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها بود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و صادرات نفت کشور، مهار گازهای مشعل و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه نفت و گاز، همچنین افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، به‌دلیل نگاه وزیر نفت به درون و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت درباره تازه‌ترین وضع صنعت نفت و گاز بیان کرد: برای اینکه خدمات شهید رئیسی و برخی وزارتخانه‌ها نادیده گرفته نشود، چند نکته را بیان می‌کنم. روز گذشته وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم گفت که فروش نفت در دولت سیزدهم به‌ این دلیل بوده که بایدن پیچ تحریم‌ها را شل کرده است. ابتدا چند نکته را بیان کرده و سپس به صحبت‌های وزیر نفت دولت یازدهم استناد می‌کنم.

وی در ادامه گفت: طبق صحبت‌های وزیر نفت دولت یازدهم، ما ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی در کشتی روی آب داشتیم و وزیر وقت آن زمان ۲ نامه، یکی به رئیس‌جمهوری شهید و دیگری به آقای روحانی با این مضمون نوشت که حجم فروش نفت ما کاهش پیدا کرده است و باز هم کاهش می‌یابد، بنابراین نباید تاریخ را تحریف کنیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نگهداری از نفت‌های روی آب باید روزانه ۴۵۰ میلیون دلار هزینه پرداخت می‌کردیم و زمانی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت خام بود، آن هم با نگاه به غرب. اما امروز با گذشت بیش از هزار روز از فعالیت دولت سیزدهم، به تولید روزانه بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیدیم. این موارد، اقدام‌هایی است که با نگاه به درون و اتکا به مهندسان صنعت نفت انجام شد.

یوسفی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیون مترمکعب گاز مشعلکه مهار آن به آرزو تبدیل شده بود و سبب آلودگی مناطق جنوبی و شهرهای نفت‌خیز می‌شد، جمع شد و تا سال ۱۴۰۳ و پایان ۱۴۰۴، ۱۷ میلیون مترمکعب گاز مشعل جمع‌آوری خواهد شد.

وی تأکید کرد: مصرف بنزین و گازوئیل از ابتدای دولت تا امروز مورد توجه بوده و زندگی مردم تحت‌تأثیر قرار گرفته بود و دشمن به‌دنبال تحریم آن بود تا به‌ این واسطه نارضایتی ایجاد کند، اما تولید بنزین در این دولت با اتکا به توان داخل و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افزایش یافت. این یعنی خلق ثروت و نگاه به درون و اینکه می‌توانیم مشکلات کشور را با توجه به ظرفیت نخبگان داخلی و جوانان و پیشکسوتان حل کنیم.

کد خبر 643198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =