رشد صادرات نفت با وجود تحریم‌های بی‌سابقه، دستاورد وزارت نفت در دولت سیزدهم است

نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در حالی که تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای استکباری قرار داشت، توانست صادرات نفت را افزایش دهد و کارنامه خوبی از خود به‌ جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار شانا، امید کریمیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت، درباره تازه‌ترین وضع صنعت نفت و گاز در کشور، بیان کرد: بنده معتقدم باید در حوزه صادرات نفت و انرژی با وزارت نفت منصفانه برخورد کنیم. وزارت نفت در سیبل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای استکباری قرار گرفت، درحالی‌که بار بسیاری از وزارتخانه‌ها را نیز برای واردات اقلام ضروری مانند دارو و تجهیزات پزشکی به‌ دوش کشیده و حدود ۷۰درصد بودجه کشور به درآمد این وزارتخانه وابسته است.

وی افزود: منصفانه نیست اکنون وزیر نفت را به چالش بکشیم. بسیاری از شاخص‌های دولت سیزدهم در حالی ارتقا یافته که این دولت به مذاکرات و رفع تحریم‌های بین‌المللی اتکا نداشته و فقط از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته و برای توسعه هرچه بیشتر دیپلماسی فعال در حوزه نفت و انرژی اقدام کرده و دراین‌باره نیز گام‌های موفقی برداشته است، همچنین حدود ۱۵۵ طرح نیمه‌تمام را تکمیل کرده، ضمن اینکه تولید و صادرات نفت را افزایش داده و به‌نوعی درآمد زیادی از فروش نفت نصیب کشور کرده است.

نماینده مریوان در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم در این چند سال نشان داد با وجود تحریم‌های ظالمانه، صادرات گاز هم به‌خوبی انجام شده و مذاکرات و امضای قرارداد مناسبی با کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق انجام شده است. دولت سیزدهم همچنین برای جمع‌آوری گازهای مشعل که در گذشته به‌دلیل مدیریت‌نشدن، محیط‌زیست را آلوده می‌کرد، کارنامه قابل قبولی دارد، البته بهره‌برداری از ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور که همان فاز ۱۴ پارس جنوبی است، ازجمله نکات مثبت کارنامه دولت سیزدهم و وزارت نفت به‌شمار می‌رود.

کد خبر 643199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =