ظرفیت فرآورش گاز کشور افزایش یافت/ تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های ابلاغی وزارت نفت

مدیر هماهنگی و  نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های ابلاغی وزارت نفت به این مجموعه و افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت فرآورش گاز کشور خبر داد.

احمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به عملکرد مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در سه سال فعالیت دولت سیزدهم توضیح داد: ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور در این مدت روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب افزوده شد که به‌دلیل مدیریت و کاهش زمان تعمیرات اساسی تجهیزات و ماشین‌های دوّار بوده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

وابستگی‌ها را قطع و بر توانمندی سازندگان ایرانی تمرکز کردیم

انتقال بیش از ۸۰۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به مبادی مصرف در دولت سیزدهم

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ روزانه حدود ۳۰ میلیون مترمکعب گاز مانده بر سکو وجود داشت که این مسئله با تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز مدیریت شد و به چرخه تولید آمد که سبب شد ۵.۵ میلیارد دلار سود در سال ۱۴۰۲ به چرخه اقتصاد بازگردد.

مدیر هماهنگی و  نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش گازهای مشعل تصریح کرد: با تصمیم جهادی، اقدام به‌موقع از سایت‌های پالایشی تا وزارتخانه و زنجیره مدیریتی مطلوب، در قالب برنامه‌ای یک ساله، نزدیک به ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز مشعل تا یک ماه آینده مهار می‌شود و به چرخه شبکه گازرسانی می‌رود.

زمانی اعلام کرد: برنامه‌های بسیار فشرده و دقیق برای مزایده‌های فروش گازهای مشعل نیز اجرایی شد و در ۶ گروه مزایده، مزایده‌گرها و پیمانکاران مربوطه تعیین شدند.

وی درباره اقدام‌های مؤثر این مجموعه در حوزه ساخت بار اول گفت: شرکت ملی گاز ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید بار اول و ساخت داخل با تلاشی که از سوی کارشناسان و مدیران انجام شد، مقام نخست را کسب کردند، به همین دلیل توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

مدیر هماهنگی و  نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر افزایش فروش گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ادامه داد: طبق آمار موجود، حجم ال‌پی‌جیِ در دسترس برای فروش در دو سال اخیر روند صعودی و افزایشی داشته است.

زمانی در پایان اعلام کرد: تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های ابلاغی وزیر نفت به شرکت ملی گاز ایران در حوزه فرآورش و تحویل گاز خشک به شبکه سراسری کشور از دیگر موارد قابل توجه در این مجموعه بوده است.

کد خبر 643309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =