افزایش بهره‌وری در صنعت نفت و گاز سبب شکوفایی اقتصاد می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که افزایش بهره‌وری در صنعت نفت و گاز، می‌تواند شکوفایی عظیمی در اقتصاد و دیگر بخش‌های کشور به‌وجود آورد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نخستین نشست کمیسیون بهره‌وری این شرکت در سال ۱۴۰۳ که با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در توسعه کشور، بحث بهره‌وری است که از روی آن، می‌توان به رشد و تحقق اهداف ملی سازمان دست یافت.

وی افزود: این شاخص‌ها که بعضاً بسیار هم مهم هستند، پس از ساعت‌ها کار کارشناسی تصویب شدند و تکالیف قانونی ما را در برنامه‌های سالانه به‌طور برجسته متذکر می‌شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: صنعت نفت و گاز یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های نسبی کشورمان به‌شمار می‌آید و افزایش بهره‌وری در این صنعت، می‌تواند شکوفایی عظیمی در اقتصاد و دیگر بخش‌های کشور به‌وجود آورد.

چگنی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران اکنون به بیش از ۳۱ میلیون واحد؛ اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و … گازرسانی می‌کند و این موضوع به این معناست که همه ارکان مولد کشور از این نعمت خدادادی بهره می‌برند.

وی افزود: از این رو این شرکت باید همواره و در همه حال، گاز پایدار را به اقصی نقاط کشور و همه صنایع مولد برساند تا آنها بتوانند تولید، اشتغال و ارزش افزوده داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزاری این نشست را با هدف ارتقای بهره‌وری در این شرکت و شرکت‌های تابع اعلام کرد و گفت: افزایش گازرسانی در بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده، خانگی، داخلی و ذخیره‌سازی طی سال ۱۴۰۲، نشان از رشد بهره‌وری در این شرکت دارد.

چگنی بیان کرد: همچنین ارسال روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها طی سال ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که رشد بهره‌وری در دولت سیزدهم مانند رشد اقتصادی که در این دولت ثبت شده، بیش از هر بخشی، وامدار صنعت نفت و تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این عرصه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پایدارسازی نتایج بهره‌وری و حفظ روند رو به رشد آن، مهم‌تر از خود نتایج است، تصریح کرد: این موضوع در طول سال از سوی نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابع با جان و دل انجام می‌شود. با وجود همه سختی‌ها، استرس‌ها و متفاوت بودن کار امیدواریم این خدمت‌رسانی همان‌طور که از طرف مردم دیده می‌شود، از سوی مسئولان نیز دیده شود.

علی غرایاق‌زندی، مدیرکل تشکیلات، روش­‌ها و تعالی سازمانی و دبیر شورای مدیریت بهره­‌وری صنعت نفت، ضمن مغتنم شمردن حضور رئیس سازمان ملی بهره­‌وری ایران در کمیسیون مدیریت بهره‌وری صنعت نفت، از همراهی و همکاری مناسب این سازمان با مجموعه صنعت نفت قدردانی و بر حفظ این تعامل دوسویه به‌منظور تحقق اهداف و تکالیف تعیین‌شده در این حوزه تأکید کرد.

وی با اشاره به رشد و بلوغ مطلوب بهره‌وری مجموعه شرکت ملی گاز ایران در قالب برنامه ششم توسعه کشور افزود: بی‌شک حفظ روند این رشد در سال‌های آینده بسیار دشوار است.

دبیر شورای مدیریت بهره­‌وری صنعت نفت در پایان خواستار تدوین الگو­های ارزیابی متناسب با شرایط صنعت نفت و گاز که در زمره بنگاه‌های اقتصادی صرف به‌شمار نمی‌روند، شد.

آرین نصیری، مدیر مهندسی ساختار و دبیر کمیسیون بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران نیز با ارائه گزارش کاملی از اقدام‌های انجام‌شده در زمینه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری مبتنی بر الزام‌های قانونی و مستندات ابلاغی و نتایج کارنامه‌های بهره‌وری در سال ۱۴۰۲، به طرح نتایج و تشریح گزارش‌های تحلیلی مربوطه و پیشنهاد راهکارها به‌منظور بهبود نتایج پرداخت.

کد خبر 643360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =