فرآورش بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اعلام کرد که تولید و فرآورش بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کنار تعمیرات اساسی، مدیریت پروژه‌ها، ارتقای ایمنی، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از اقدام‌های شاخص شرکت پالایش گاز بیدبلند است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، بیژن شیلانی گفت: این پالایشگاه توانست برنامه‌ها و اهدافی را که از پیش تعیین کرد با موفقیت پشت سر بگذارد و با اجرای تعمیرات اساسی با استفاده از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، آمادگی لازم برای فرآورش حداکثری گاز را به دست آورد.

وی بیان کرد: وضع پالایشگاه گاز بیدبلند از نظر ایمنی و تولید در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و همواره یکی از اولویت‌های مهم این شرکت ارتقای ایمنی، پیشگیری از حوادث و صیانت از تأسیسات و نیروی انسانی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با اشاره به حجم طرح‌ها و پروژه‌های فعال شرکت در دولت سیزدهم تصریح کرد: این شرکت با خط مبنا قراردادن سه راهبرد اساسی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل ظرفیت خالی واحدهای موجود و توسعه زنجیره ارزش، شعار گاز انرژی پاک با نیم‌قرن تجربه و تلاش را محقق کرد.

شیلانی افزود: با توجه‌ به اهمیت مدیریت پروژه‌ها از حیث برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، کنترل و مداومت در تحویل بموقع، چند طرح احصا شد که می‌توان به موارد مهمی ازجمله پروژه طرح استحصال گازهای سنگین تراز اتان، پروژه فروش گازکربنیک که افزون بر منفعت مالی و جلوگیری از انتشار ۴۰۰ هزار تن گازکربنیک حفظ محیط‌زیست را در پی دارد، پروژه استحصال میعانات گازی، افزایش دیماند برق مصرفی پالایشگاه از ۳.۵ مگاوات به ۵ مگاوات و ارتقای پست فوق توزیع برق ورودی پالایشگاه و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور ساخت بار اول ازجمله تولید و ساخت سیلیکاژل، شیرهای اطمینان دیگ‌های بخار و ساخت ربات بالارونده اشاره کرد.

وی در پایان به اجرای ۱۵ پروژه مهم با توجه‌ به تأکید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید در شهر میانکوه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه‌ به اهمیت آبادانی و شهرسازی، ارتقای رفاه ساکنان شهر میانکوه، بهبود کیفیت، پروژه‌هایی همسو با این موضوع به‌عنوان یکی از مأموریت‌های راهبردی پالایشگاه تعریف و اجرایی‌سازی شده است.

کد خبر 643460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =