تازه‌ترین خبرها از شرایط ساخت مسکن برای کارکنان صنعت گاز

نماینده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در «طرح تأمین مسکن کارکنان» اعلام کرد: کارکنان این شرکت اعم از واجد یا غیرواجد شرایط، هرچه سریع‌تر در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام و به‌منظور افزایش سهم پس‌انداز مسکن اقدام کنند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی مصطفی‌زاده در نشست تبیین طرح ملی مسکن کارکنان که با حضور مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مدیران ارشد و جمعی از کارکنان و بازنشستگان شرکت‌های تابع ملی گاز در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: مدت تفاهم‌نامه امضاشده بین وزارت نفت و راه و شهرسازی درباره ساخت حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی، چهار سال است، بنابراین کارکنان باید هرچه سریع‌تر به‌منظور افزایش آورده خود اقدام کنند تا مسئله خرید زمین و ساخت واحدها اجرایی شود.

وی ادامه داد: روند شناسایی و احصای اراضی و اعلام آن به وزارت نفت و راه و شهرسازی در حال انجام است تا پس از اخذ مجوزهای لازم ازجمله تغییر کاربری و پروانه ساخت، همچنین استعلام و تعیین کارکنان واجد و غیرواجد شرایط، اجرای طرح با مشارکت صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابع در استان‌های مختلف کشور محقق شود.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در «طرح تأمین مسکن کارکنان» افزود: با توجه به مدت محدود تفاهم‌نامه یادشده، شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز در شناسایی و معرفی اراضی مرتبط با طرح مسکن به ستاد تسریع و در صورت وجودنداشتن زمین، از اداره‌های کل راه و شهرسازی استان خود برای اخذ اراضی پیگیری کنند.

مصطفی‌زاده تصریح کرد: شناسایی و احصای زمین‌ها و تحویل به وزارت راه و شهرسازی، اطلاع‌رسانی به کارکنان و جمع‌آوری اطلاعات آنان و ارائه به وزارت راه و شهرسازی برای ثبت‌نام و کنترل فرم «ج»، راهبری احداث واحد مسکونی و واگذاری واحدها به قیمت تمام‌شده، از تعهدهای وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه تسهیل و تغییر کاربری براساس ماده ۸ قانون جهش مسکن، اختصاص زمین به شرکت‌های فاقد زمین و اختصاص تسهیلات برای ساخت، از تعهدهای وزارت راه و شهرسازی در این زمینه است، گفت: تخفیف‌هایی شامل صدور پروانه ساخت، نظام مهندسی، تخفیف مالیاتی و تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته شده است.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در «طرح تأمین مسکن کارکنان» با اشاره به روش‌های تأمین مالی این طرح، بیان کرد: تأمین مالی از طریق پس‌انداز مسکن کارکنان و آورده نقدی کارکنان، از تعدیلات ماده ۱۰ و تسهیلات بانکی است.

مصطفی‌زاده در پایان تأکید کرد: مطابق مصوبه شورای اداری و استخدامی، همچنین شیوه‌نامه پس‌انداز مسکن، طرح مسکن وزارت نفت به کارکنان رسمی شاغل و بازنشسته که عضو صندوق بازنشستگی وزارت نفت هستند اختصاص دارد؛ ازاین‌رو همه کارکنان باید در سامانه طرح ملی مسکن به آدرس Saman.mrud.ir ثبت‌نام و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی، ساخت و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن کارکنان شاغل، بازنشسته، فرزندان و همسر (زوجه) آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 643476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =