ارزش صادرات غیر نفتی از ۴۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار رسید

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه رکورد سرمایه‌گذاری خارجی با رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم شکسته شد، گفت: در دولت شهید رئیسی میانگین ارزش صادرات غیرنفتی از ۴۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا، سیداحسان خاندوزی امروز (چهارشنبه، ششم تیر) در نشست خبری با بیان اینکه رکورد سرمایه‌گذاری خارجی با رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم ثبت شد که به دو برابر رقم دهه ۹۰ رسیده است، بیان کرد: در دولت شهید رئیسی میانگین رقم صادرات غیرنفتی از ۴۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: اگر شاخص‌های سه سال فعالیت دولت سیزدهم را با وضع دهه ۹۰ مقایسه کنیم، به‌مثابه بیماری خواهد بود که در دهه ۹۰ در بخش مراقبت‌های ویژه با شاخص‌های نگران‌کننده حاد و در معرض خطرهای بزرگ قرار داشت، اما با تلاش‌هایی که در سه سال گذشته انجام شده، این بیمار اکنون به بخش عمومی منتقل شده است و می‌توان با احیا و ثبات ایجادشده در بیشتر شاخص‌های اقتصادی کشور امیدوار بود برنامه بهبود و علاج بلندمدت اقتصاد ایران دنبال شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ما به پشتوانه رئیس‌جمهوری شهید صورت‌های مالی بانک‌های دولت و شرکت‌های دولتی را شفاف کردیم. این اقدام به‌نحوی رقم خورد که از سال ۱۴۰۰ تا پایان پارسال بیش از ۲ هزار صورت مالی شرکت‌های تحت مدیریت دولت، کاملاً شفاف در پیش روی صاحب‌نظران و مردم قرار گرفت. امروز می‌توانیم بگوییم که تقریباً اطلاعات مالی و عملکردی همه شرکت‌های تحت مدیریت دولت و بخش‌های عمومی به‌صورت کامل جمع‌آوری و شفاف شده است.

کد خبر 643477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =