افزایش ۶.۶درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از افزایش ۶.۶درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های تولید برق این استان در بهار امسال خبر داد و گفت: در همین مدت، تأمین گاز در بخش صنعت و خانگی خراسان رضوی نیز افزایش داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری دراین‌باره توضیح داد: بهار امسال یک‌میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌های استان شد که در مقایسه با پارسال ۷۵ میلیون مترمکعب، معادل ۶.۶درصد بیشتر است.

وی افزود: بیشترین حجم گازرسانی در بهار امسال به نیروگاه‌های خراسان رضوی در خرداد با حجم ۴۸۳ میلیون مترمکعب  اختصاص داشت که نسبت به خرداد پارسال ۳۶ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۲۶۴ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنایع و فولاد و یک‌میلیارد و ۴۲۲ میلیون مترمکعب گاز به بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء استان تحویل شد که به‌ترتیب در بخش فولاد ۳.۵درصد و در بخش خانگی و عمومی ۱۸.۸درصد رشد یافته است.

به گفته افتخاری، در سه ماه نخست امسال ۱۶۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش حمل‌ونقل و ۱۵۴ میلیون مترمکعب در بخش صنایع و سیمان استان مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تفاوت قابل توجهی ندارد.

وی با اشاره به موضوع پویش مردمی‌سازی مصرف گاز به‌عنوان یکی از ابتکارهای خراسان رضوی در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی، گفت: اجرای این طرح سبب صرفه‌جویی گاز در بخش خانگی و تخصیص ۲۵درصد گاز بیشتر به بخش صنعت در زمستان سال ۱۴۰۲ شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تأکید کرد: همراهی مردم در زمینه صرفه‌جویی انرژی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و آبادانی کشور و تحقق شعار سال با موضوع «جهش تولید» شود.

کد خبر 643560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =