عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ماه اوت کاهش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال کاهش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه اوت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز جمعه (هشتم تیر) اعلام کردند پس از کاهش قیمت شاخص نفت خام دوبی، احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی برای دومین ماه، در اوت کاهش دهد.

احتمال کاهش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان برای آسیا که حدود ۸۰درصد صادرات نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، نشان‌دهنده فشاری است که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم‌زمان با تداوم افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان غیراوپک و کاهش رشد اقتصاد جهانی با آن روبه‌رو هستند.

براساس نظرسنجی رویترز از چهار منبع پالایشگاهی در آسیا، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه اوت ممکن است با ۶۰ تا ۸۰ سنت کاهش نسبت به ماه ژوئیه، به پایین‌ترین سطح از ماه آوریل تاکنون برسد.

منابع همچنین پیش‌بینی کردند به‌دلیل بهبود عرضه از سوی مکزیک و کانادا، قیمت رسمی فروش انواع سنگین‌تر نفت خام مانند نفت متوسط و سنگین عربی کاهش بیشتری نسبت به نفت سبک عربی داشته باشد.

قیمت‌های به‌نسبت بالاتر نفت عربستان سبب شد پالایشگاه‌های چین واردات نفت از عربستان سعودی را در ماه ژوئیه برای سومین ماه پیاپی کاهش دهند.

پیش‌بینی می‌شود احتمال کاهش قیمت‌ها در ماه اوت به‌دنبال کاهش ۸۵ سنتی قیمت ماهانه شاخص نفت نسبت به ماه مه باشد که نشان‌دهنده افت شدید عرضه است.

براساس این گزارش، کاهش قیمت معامله‌های آتی نفت خام تحت‌تأثیر کاهش تولید از سوی اعضای ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) و اوج تقاضا در نیمکره شمالی در فصل تابستان است که پیش‌بینی می‌شود سبب کمبود عرضه در سه ماه کنونی شود، هرچند تحلیلگران انتظار دارند عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان غیراوپک در قاره آمریکا افزایش یابد.

کد خبر 643563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =