افزایش ۱۷درصدی درآمد پتروشیمی بوعلی‌سینا در بهار ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه در سه‌ ماه نخست ۱۴۰۳، بیش از ۱۱۳درصد ظرفیت اسمی مجتمع، محصولات تولیدشده است، گفت: در این مدت ۱۷درصد افزایش درآمد نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از پتروشیمی بوعلی سینا، سیدمحمد احمدزاده روز دوشنبه (یازدهم تیر) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا که با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با اشاره به تحول مدیریتی و الگوی اداره شرکت در پنج سال گذشته بیان کرد: این شرکت براساس الگوی رهبری هزینه‌ها و راهبرد افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها که به افزایش سود منجر خواهد شد، اداره می‌شود.

وی افزایش حجم تولید و فروش و قیمت فروش را از دلایل افزایش درآمد این شرکت دانست و تصریح کرد: روند کلی سود شرکت افزایشی بوده است. اگرچه انتظار سود بیشتری داشتیم، اما در پایان سال موارد غیرعملیاتی اتفاق‌های دیگری را رقم زد که در راهبرد امسال مدنظر خواهیم داشت تا دیگر تحت‌تأثیر آن‌ها قرار نگیریم.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا افزود: تولید مستمر و افزایش حجم تولیدات اتفاقی نیست و چندصد نفر از همکارانم در گرمای ماهشهر در ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند تا تولید را با طراحی فرایندهای بر پایه دانش، به‌طور مستمر ادامه و افزایش دهند.

احمدزاده افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هدررفت را نیز در ادامه راهبرد ترسیم‌شده معرفی کرد و یادآور شد: توانستیم با تعمیرات اساسی بدون توقف تولید، تأمین خوراک مورد نیاز با کشتی و عملیاتی‌شدن واحد پارازایلین، یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول تولید کنیم.

وی استمرار تولید بیش از ظرفیت اسمی در پتروپالایشگاه بوعلی‌سینا را دستاوردی حاصل از تلاش همه کارکنان دانست و تصریح کرد: پارسال توانستیم بیش از ۱۱۰درصد ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم و این سیاسیت امسال هم ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا به فروش حدود ۲ میلیون تن محصول در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: پارسال حدود ۲ میلیون تن محصول با اولویت بازار داخل فروخته شد که با سیاست‌های تازه‌ترسیم‌شده، فروش صادراتی را که سبب افزایش ارزآوری در ۱۴۰۳ می‌شود، افزایش خواهیم داد.

احمدزاده مدیریت هزینه حمل‌ونقل را از دیگر راهبردهای محقق‌شده دانست و افزود: توانستیم با مدیریت هزینه حمل‌ونقل، ۲۵ میلیون دلار درآمد را به سبد سهام‌داران اضافه و با خلق ارزش افزوده و تبدیل برش سبک به ریفورمیت، ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، محصول با ارزش افزوده بالاتر را روانه بازارهای مصرف کنیم.

وی افزایش سود شرکت در مقایسه با گذشته را نیز ۲۷درصد اعلام کرد و ادامه داد: سود ۸ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش ۲۷درصدی سود به ازای هر سهم است.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره پتروشیمی بوعلی‌سینا از ثابت‌نگه‌داشتن بهای تمام‌شده و افزایش سود ناخالص به فروش خبر داد و بیان کرد: نسبت سود ناخالص به فروش به بیش از ۲۵درصد و نسبت سود عملیاتی به خالص فروش به حدود ۲۰درصد در ۱۴۰۲ رسیده است که می‌تواند ازجمله عملکردهای خیره‌کننده در صنعت پتروشیمی باشد.

احمدزاده ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری‌ها را نیز برای آینده شرکت بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: اکنون در حال مذاکره برای خرید بخشی از سهام پتروشیمی اروند و سرمایه‌گذاری و خرید سهام پتروشیمی پلیمر گچساران هستیم تا در آینده از چالش‌ها مصون بمانیم و آینده روشن‌تری پیش روی شرکت و سهام‌داران باشد.

وی درباره دستاوردهای سه‌ ماه نخست ۱۴۰۳، توضیح داد: بیش از ۱۱۳درصد ظرفیت اسمی مجتمع، محصولات در این مدت تولید شد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷درصد افزایش درآمد را ثبت کردیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در پایان با حمایت جدی از کارکنان این شرکت، خطاب به سهام‌داران گفت: ۹۵درصد هزینه‌های شرکت مربوط به خوراک و هزینه نیروی انسانی حدود ۱ تا ۱.۵درصد است. به‌هیچ‌وجه در سیاست شرکت نمی‌گنجد که از حقوق نیروی کاری که در شرجی ۹۰درصد و گرمای بیش از ۵۰ درجه زحمت می‌کشد، صرف‌نظر کنیم. متعهد هستم همان‌گونه که از منافع سهام‌داران حمایت می‌کنم، معیشت کارگر و کارکنانم را هم تأمین کنم.

کد خبر 643752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =