تفاهم‌نامه طرح جایگزینی یک میلیون دستگاه بخاری بازده بالا با بازده کم امضا شد

تفاهم‌نامه تعویض یک میلیون دستگاه بخاری با بازده بالا به‌جای بخاری‌های با بازدهی کم، بین شرکت بازرگانی گاز ایران و یک شرکت داخلی امضا شد.

به گزارش شانا، این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه (۱۲ تیر) در حاشیه آیین رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معامله‌های گواهی صرفه‌جویی گاز با هدف اجرای بهینه طرح جایگزینی یک‌میلیون دستگاه بخاری مرسوم گازسوز با بخاری گازسوز بازده بالا (با اولویت هوشمند هرمتیک)، با رویکرد استفاده حداکثری از توان تولید داخل امضا شد.

بنابر این گزارش، پس از تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد، سرمایه‎گذاری در این طرح با اولویت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، دستگاه‌های اجرایی دولتی و ارگان‌های نظامی و انتظامی کشور با نظر شرکت ملی گاز ایران انجام می‏‌شود.

براساس بند دیگری از این تفاهم‌نامه، پس از امضای قرارداد، معادل سرمایه‌گذاری انجام‌شده، عامل صرفه‌جویی مطابق ضوابط مربوطه، گواهی گاز صرفه‌جویی‌شده در سررسیدهای سه‌ماهه دریافت می‌کند تا در چارچوب بازار بهینه‎سازی انرژی و محیط‌زیست برای عرضه به مصرف‌کنندگان داخلی در بورس انرژی ایران مبادله شود.

کد خبر 643777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =