بازدید معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور از اقدام‌های پدافندی گاز خراسان رضوی

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور از اقدام‌ها و فعالیت‌های شرکت گاز استان خراسان رضوی در حوزه پدافند غیرعامل بازدید کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، عبدالرحمن کشوری صبح روز دوشنبه (۱۸ تیر) به همراه مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت و مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران از محل انبار مرکزی امور تدارکات و عملیات کالا، ساختمان یارد قدیم مشهد، مرکز مدیریت بحران و مرکز پایش شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد بازدید و تازه‌ترین وضع اقدام‌ها و فعالیت‌های مرتبط با حوزه اچ‌اس‌ئی را ارزیابی کرد.

وی در نشستی مشترک با مدیرعامل و کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: موضوع ناترازی گاز در زمستان یکی از مسائل مهم در منطقه شرق کشور است که باید برای مدیریت آن از امروز اقدام کرد.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی هم در این نشست بیان کرد: خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک، پس از استان تهران بیشترین مشترک گاز و شبکه گاز کشور را دارد.

وی افزود: یکی از اقدام‌های شرکت گاز خراسان رضوی در حوزه پدافند غیرعامل، اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه گاز مشهد با هدف مدیریت لحظه‌ای شبکه‌ها و رویارویی با مشکلات ناترازی گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به مشکل قطع گاز بخشی از شهرستان تربت‌جام در سال ۱۴۰۱، گفت: شرکت گاز خراسان رضوی پارسال اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز صالح‌آباد به تربت‌جام را در مدت‌زمان هشت ماه با استفاده از توان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اجرایی کرد که حاصل آن پایداری جریان گاز تربت‌جام، تایباد و بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه در زمستان امسال است.

افتخاری تصریح کرد: اجرای رینگ تقویتی جنوب مشهد هم یکی دیگر از طرح‌های کلان در حال اجرا با نگاه به پدافند غیرعامل است که در چهار مرحله اجرایی شده است و آمادگی داریم در صورت رفع معارضان، پیش از زمستان امسال بهره‌برداری شود.

وی به اجرای پویش‌های فرهنگی با هدف مشارکت فعالانه و مسئولانه مردم در مدیریت مصرف گاز هم اشاره کرد و افزود: طرح مردمی‌سازی مصرف گاز پارسال در این استان اجرایی شد. در این طرح شهروندان به‌صورت داوطلبانه و با استفاده از راهکارهای ساده، مصرف گاز در منزل را ۱۰درصد کاهش دادند و در قرعه‌کشی هزار بخاری بازده بالا هرکدام به ارزش تقریبی  ۲۰ میلیون تومان شرکت کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد: همراهی مردم با این طرح سبب شد در زمستان سال ۱۴۰۲ گاز بیشتری به بخش تولید استان، با هدف کمک به تحقق شعار سال تخصیص یابد.

کد خبر 644034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =