اختصاص بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال برای طرح کیفی‌سازی نفت کوره پالایشگاه تبریز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از اختصاص ۴۰درصد سود خالص شرکت‌های پالایشی به حساب اندوخته سرمایه‌های مخصوص اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و توسعه زنجیره پایین‌دستی خبر داد و گفت: ۳۳ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به‌ اجرای طرح کیفی‌سازی نفت‌کوره اختصاص یافت.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پالایش نفت تبریز، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۵درصد سهام‌داران در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد و براساس تصمیم اتخاذشده در این مجمع، ۶۰درصد سود خالص سال مالی ۱۴۰۲ بین سهام‌داران تقسیم خواهد شد.

غلامرضا باقری‌دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز، در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت و پروژه‌های در حال اجرا، تغییر نرخ تسعیر ارز، کاهش قیمت نفت خام و تعمیرات اساسی یک‌ماهه این مجموعه را از دلایل کاهش سود پالایش نفت تبریز نسبت به سال مالی گذشته دانست.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح جامع کاهش نفت‌کوره و افزایش تولید فرآورده‌های باارزش پالایش نفت تبریز را یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون یورو (معادل ۶۸۰ هزار میلیارد ریال) اعلام کرد و افزود: از این مقدار، ۲۰درصد اعتبار معادل ۳۴۰ میلیون یورو (معادل ۲۰۰  هزار میلیارد ریال) برای آغاز طرح، نیاز است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تبریز بیان کرد: از سود قابل تقسیم به مبلغ ۸۳ هزار و ۶۹۱میلیارد ریال (با توجه به الزام‌های قانونی تبصره ذیل ماده ۴۵ قانون برنامه ۵ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اختصاص ۴۰درصد سود خالص شرکت‌های پالایشی به حساب اندوخته سرمایه‌های مخصوص اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و توسعه زنجیره پایین‌دستی)، مبلغ ۳۳ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال (معادل ۴۰درصد سود خالص شرکت) به سرفصل دیگر اندوخته‌ها تخصیص می‌یابد و مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۱۶۸۰ ریال) به‌صورت خالص به‌عنوان سود سهام، با رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت، بین سهام‌داران تقسیم و باقی‌مانده به حساب سود انباشته منتقل می‌شود.

در این نشست، طی ارائه‌ گزارشی از حسابرسی مستقل و بازرسی‌های قانونی درباره صورت‌های مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به تصویب سهام‌داران رسید.

اعتبار اختصاص‌یافته برای مسئولیت‌های اجتماعی در این مجمع نیز با ۵۰ میلیارد ریال افزایش به ۱۵۰ میلیارد در سال مالی جاری رسید.

در پایان این نشست نیز درباره ترکیب هیئت‌مدیره حقوقی شرکت رأی‌گیری شد که با تصمیم سهام‌داران، شرکت گسترش نفت‌ و گاز پارسیان، شرکت‌ سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان، سرمایه‌گذاری هامون سپاهان، خدمات مدیریت هامون سپاهان، و بازرگانی و تجارت هامون سپاهان به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره پالایش نفت تبریز انتخاب شدند.

کد خبر 644288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =