تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت قاره آفریقا افزایش می‌یابد

شرکت پالایش نفت دانگوته نیجریه اعلام کرد که این پالایشگاه امسال به تولید روزانه ۵۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علیکو دانگوته، مدیرعامل شرکت پالایش نفت دانگوته، گفت: پالایشگاه دانگوته امسال به تولید روزانه ۵۵۰ هزار بشکه معادل ۸۵درصد حجم بهره‌گیری از ظرفیت تولید خواهد رسید، اما این مجموعه به دلیل عرضه ناکافی داخلی مجبور به افزایش واردات نفت خام است.

وی افزود: پالایشگاه دانگوته با ظرفیت پالایش روزانه ۶۵۰ هزار بشکه به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه قاره آفریقا، از ابتدای امسال به‌جای ۱۵ محموله مورد انتظار، تنها پنج محموله نفت خام از شرکت ملی نفت نیجریه دریافت کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت دانگوته در جریان بازدید از این مجموعه پالایشی در حومه شهر لاگوس اعلام کرد: فعالیت در این پالایشگاه را با خرید محموله‌هایی از برزیل و آمریکا ادامه دادیم، هر زمان که به شرکت‌های نفتی خارجی مراجعه می‌کنیم، آن‌ها ما را به دلالان ارجاع می‌دهند.

وی افزود: دلالان هم  قیمت نفت خام را چهار دلار برای هر بشکه بیشتر می‌فروشند.

براساس این گزارش، شرکت ملی نفت نیجریه پیش‌تر موافقت کرده بود روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از خوراک پالایشگاه دانگوته را تأمین کند، اما این شرکت اکنون با رقم تولید پایین دست‌وپنجه نرم می‌کند و بخشی از نفت خام آن با واردات بنزین مبادله می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه دانگوته پیش‌تر اعلام کرده بود که با پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه کار خود را آغاز می‌کند و امیدوار است تا پایان امسال به تولید کامل برسد.

کد خبر 644362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =