اجرای طرح سوخت‌گیری در مسیر برای ناوگان ۵۰ تنی در منطقه همدان کلید خورد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از اجرای طرح سوخت‌گیری در مسیر برای ناوگان ۵۰ تنی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی دراین‌باره گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، با هدف تخصیص عادلانه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل و جلوگیری از انحراف مصرف و پیشگیری از قاچاق فرآوردهای نفتی که به چالش ناترازی تولید و مصرف دامن می‌زد، با اجرای سیاست‌های غیرقیمتی مهار مصرف سوخت وارد مرحله جدیدی شد.

وی ادامه داد: این تدابیر که پیش‌تر تحت عنوان «طرح پیمایش مسیر» به اجرا درآمده بود، به‌دلیل صدور بارنامه‌های صوری از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل فاقد اثربخشی مورد انتظار بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: به این منظور طرح نو مختصات مسیر از مبدأ تا مقصد، منطبق با اسناد برخط حمل‌ونقل تعیین‌ شده است و تنها جایگاه‌های مجاز مستقر در این مسیر، قادر به تحویل سوخت به ناوگان هدف هستند و در صورت انحراف از مسیر تعریف‌شده، امکان سوخت‌گیری برای کامیون وجود ندارد.

روستایی با بیان اینکه از ابتدای هفته نخست مرداد امسال، طرح سوخت‌رسانی در مسیر به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با نظارت و پایش تردد کامیون‌ها از مبدأ تا مقصد تحویل بار، ویژه ناوگان ۵۰ تنی در استان همدان آغاز شده است، تصریح کرد: همکاری نزدیک دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازجمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت، وزارت کشور و بهره‌گیری از فناوری‌های روزآمد، نقش اساسی در اجرای طرح دارد.

وی یادآور شد: نظارت و کنترل عرضه فرآورده راهبردی نفت‌گاز با برگزاری نشست‌های متعدد هم‌اندیشی و اتخاذ تدابیر مدیریتی و حضور میدانی گروه‌های نظارتی منطقه به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و برای سوءاستفاده‌کنندگان این بخش، در کمیته تخلفات منطقه پرونده تشکیل می‌شود و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به اینکه پایش نقطه‌ای از مبدأ بارگیری تا مقصد تحویل کالا، سازوکاری دقیق، حساب‌شده و عادلانه است، بیان کرد: اجرای کامل طرح سوخت‌گیری در مسیر براساس بارنامه برخط، از قاچاق مقادیر کلان سوخت جلوگیری می‌کند.

کد خبر 644503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =