حل معمای ۸ ساله پتروشیمی صدف خلیج‌فارس/ ۷۵ کانتینر تجهیزات آخرین بخش فرایندی از اروپا به عسلویه رسید

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، از حل معمای ۸ساله این شرکت خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۷۰ کانتینر حاوی تجهیزات واحدهای چهارگانه ناحیه Finishing که آخرین ناحیه فرایندی این پروژه است، پس از سال‌ها تأمین و وارد کشور شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، علی صفوی با اشاره به مشکلات طولانی‌مدت این طرح توضیح داد: ناحیه فینیشینگ (آخرین بخش فرایند تولید) به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب و نبود نقشه‌های مهندسی و تجهیزات، سال‌ها به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده پتروشیمی صدف خلیج‌فارس باقی مانده بود. اما از تیر پارسال با تمرکز ویژه بر تأمین نیازهای این بخش، موفق شدیم نقشه‌ها و سازه‌های آن را تکمیل کنیم و اکنون با ورود تجهیزات از اروپا، اقدام‌های نهایی این ناحیه آغاز شده است.

وی تأکید کرد: در این مدت، با خنثی‌سازی تحریم‌ها ۴۶ میلیون یورو از تجهیزات این ناحیه که به سبب فناوری خاص و منحصربه‌فرد امکان بومی‌سازی آن در کشور نبود، وارد شد و گام بلندی به‌منظور هموارسازی مسیر تولید محصول برداشته شد.

مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج‌فارس افزود: این طرح با تکمیل واحدهای ۱۶۰۰، ۲۶۰۰، ۳۶۰۰ و ۴۶۰۰ برای بهره‌برداری و تولید لاستیک استایرن بوتادین در همه گریدها آماده می‌شود.

به گفته صفوی، این تجهیزات نقش کلیدی در تولید لاستیک مصنوعی سبز دارند و امید می‌رود با بهره‌برداری از طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، روند تولید، تأمین نیاز داخل، صادرات محصولات پتروشیمی و ارزآوری با خلق ارزش افزوده از سوی این صنعت بهبود یابد.

پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده الاستومر خاورمیانه، پس از بهره‌برداری، سالانه بیش از ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرن بوتادین تولید خواهد کرد. این مجتمع با برخورداری از فناوری روز دنیا و لایسنس‌های معتبر اروپایی، تنها تولیدکننده مواد اولیه لاستیک سبز در کشور خواهد بود که توان صادرات به تمام نقاط جهان را دارد. گرید 1723 ESBR این مجتمع به‌عنوان یک انتخاب مناسب برای کاربردهای صنعتی و تایرها شناخته شود.

کد خبر 644698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =