آمادگی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای ارائه ویرایش تازه دانش فنی کاتالیست سنتز آمونیاک

پژوهشگر ارشد کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اعلام دستیابی این شرکت به دانش فنی ویرایش تازه کاتالیست سنتز آمونیاک گفت: شرکت‌های تولیدکننده و توسعه‌دهنده متقاضی می‌توانند با دانش فنی این شرکت، تولید این کاتالیست را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی جعفری امروز (دوشنبه، ۱۵ مرداد) در نشست تخصصی «پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری» که به ریاست محسن یوسفی، مدیر کسب‌وکار و آینده‌نگری هلدینگ خلیج‌فارس، در دومین روز از پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، درباره وستیت (Wustite) نسخه تازه کاتالیست سنتر آمونیاک بیان کرد: آمونیاک دومین محصول سنتزی در دنیا پس از اسیدسولفوریک به‌دلیل مصرف بالاست.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰درصد آمونیاک در صنایع کود شیمیایی استفاده می‌شود، افزود: هر ترکیب آلی نیتروژن‌دار از آمونیاک ساخته می‌شود.

پژوهشگر ارشد کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: براساس آمار سال ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین تولیدکننده آمونیاک در دنیا چین، در آسیا اندونزی و در خاورمیانه ایران با تولید سالانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن پس از عربستان و قطر است.

به گفته جعفری، هشت نوع کاتالیست در واحد آمونیاک استفاده می‌شود که کاتالیست سنتز آمونیاک جزو کاتالیست‌های اقتصادی است که هفت کاتالیست دیگر برای این کاتالیست کار می‌کنند.

وی یادآور شد: کاتالیست وستیت ساختار کریستالی دارد که در دمای پایین ناپایدار است. شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی دانش فنی کاتالیست وستیت سنتز آمونیاک را دارد و در کشور تولید و به چند مجتمع پتروشیمی نیز فروخته شده است.

پژوهشگر ارشد کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: طول عمر کاتالیست وستیت ۱۰ سال است و پایداری و عمر این کاتالیست در دمای بالای ۵۲۰ تا ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد آزمایش می‌شود.

جعفری تأکید کرد: دانش بومی، استفاده از مواد داخلی، قیمت ارزان و عملکرد مطلوب از مزیت‌های این نوع کاتالیست است.

وی در پایان اعلام کرد: هر شرکت توسعه‌دهنده متقاضی می‌تواند با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی این کاتالیست را تولید کند.

کد خبر 645014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =