ابراز امیدواری پزشکیان به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم

رئیس‌جمهوری گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ما کمک کنند و به همه وزیران پیشنهادی رأی بدهد.

به گزارش شانا به نقل خبرگزاری از ایرنا، مسعود پزشکیان امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) در حاشیه حضور در نشست علنی مجلس در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی درباره اولویت‌های دولت گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کار سازنده‌ای کرده و تقریباً برنامه و عملیات هر وزارتخانه را درآورده و ما را خیلی جلو انداخته است.

وی افزود: نخستین موضوع این است که وزیرانی که به دولت می‌آیند، همین چارچوب برنامه را در اختیارشان قرار می‌دهیم و آن‌ها باید در وزارتخانه پیگیر باشند.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: هر معاونتی بسته به رسالت و مسئولیتی که دارد باید بتواند برنامه عملیاتی برای آنچه قانون برنامه مشخص کرده است طراحی کند و بنویسد و ما باید یک زبان و نگاه مشترک در ارتباط با آن سیاست و برنامه میان خودمان و بین مجلس و آن اهدافی که باید انجام دهیم، داشته باشیم.

پزشکیان ادامه داد: امیدوارم بتوانیم حرف‌هایی که بیان کردیم و تعهدهایی که در قانون وجود دارد در حدی که در توانمان است انجام دهیم و ان‌شاءالله مجلس هم کمک‌کار ماست و همان راهی را که گفتیم ادامه خواهیم داد.

وی در ارزیابی خود از پیش‌بینی رأی اعتماد به اعضای کابینه گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس به همه وزیران پیشنهادی رأی بدهد؛ زیرا ما هیچ‌وقت انکار نمی‌کنیم که بی‌عیب هستیم، به‌طور حتم عیب‌ها و نقص‌هایی داریم، اما برای وفاق و همدلی اگر با هم باشیم و دست به دست هم بدهیم، بی‌شک می‌توانیم بسیاری از موانع را خیلی راحت از پیش رو برداریم، اما اگر با اختلاف جلو برویم، حتی قوی هم باشیم، مشکل پیدا می‌کنیم.

در ادامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سؤال که تعامل با دولت را چگونه دیدید، گفت: من فکر می‌کنم تعامل مجلس و دولت که ان‌شاءالله همین‌طور تداوم یابد شبیه دوران دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: یعنی همان فرهنگ جهادی است بدون هیچ‌گونه تشریفات، یعنی هر موقع کاری یا مطلبی یا نشستی داریم وقت و بی‌وقت انجام می‌دهیم؛ امیدواریم در طول چهار سال اگر عمری باقی باشد این‌گونه باشد.

کد خبر 645647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =