نروژ به‌دنبال افزایش اکتشاف و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز

تنظیم‌کننده صنعت نفت نروژ از شرکت‌های نفت و گاز این کشور خواست سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و تولید را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنظیم‌کننده صنعت نفت نروژ روز چهارشنبه (۳۱ مرداد) از شرکت‌های نفت و گاز این کشور خواست به‌منظور کندکردن کاهش پیش‌بینی‌شده در تولید نفت و گاز در سال‌های آینده، سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و تولید را افزایش دهند.

نروژ بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گاز و تولیدکننده مهم نفت اروپا به‌ شمار می‌رود که روزانه حدود ۴ میلیون بشکه معادل نفت تولید می‌کند، اما بسیاری از بزرگ‌ترین میدان‌های دریایی این کشور رو به کاهش هستند و هم‌اکنون برنامه توسعه تازه‌ای برای دهه ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی نشده است.

اداره فراساحل نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد این نهاد پیش‌بینی می‌کند تولید نفت و گاز این کشور در سال ۲۰۲۵ مطابق پیش‌بینی‌های پیشین به اوج خود برسد، اما کاهش بعدی به اکتشاف‌ها و افزایش تولید از میدان‌های موجود بستگی دارد.

کرستی داهل، رئیس فناوری و تحلیل اداره فراساحل نروژ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور کُندشدن کاهش تولید، باید اکتشاف و سرمایه‌گذاری بیشتری در میدان‌ها و حوزه اکتشاف و زیرساخت انجام شود.

اداره فراساحل نروژ در ماه ژانویه پیش‌بینی کرد سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت و گاز از ۲۴۰ میلیارد کرون نروژ در سال ۲۰۲۴ به ۱۹۳ میلیارد کرون نروژ (۱۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۸ کاهش یابد.

پیش‌بینی ابتدایی این نهاد نشان می‌دهد تولید نفت نروژ تا اواسط قرن جاری به‌تدریج حدود دوسوم کاهش می‌یابد و به حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه معادل نفت می‌رسد.

کد خبر 645697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =