۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر: 645968
قیمت نفت ثابت ماند

نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت، در کنار ترس‌های ناشی از تأثیر تشدید احتمالی تنش‌های منطقه خاورمیانه بر عرضه نفت، قیمت‌های جهانی نفت خام را ثابت نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات امروز (چهارشنبه، هفتم شهریور)، پس از افت شدید در دادوستدهای روز سه‌شنبه (ششم شهریور)، آن هم پس از سه روز افزایش پیاپی، در پی تداوم نگرانی‌های مداوم از کاهش احتمالی عرضه از منطقه خاورمیانه به‌دلیل تشدید تنش‌ها و توقف تولید در میدان‌های نفتی لیبی و در عین حال باقی‌ماندن نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی سوخت، تغییر چندانی نداشت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز در ساعت ۶ و ۵۳ دقیقه به وقت گرینویچ با هشت سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۷ سنت افزایش، به ۷۵ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید. 

قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه، پس از افزایش ۷درصدی، طی سه جلسه معاملاتی پیاپی بیش از ۲درصد کاهش یافت. نگرانی‌ها درباره حاشیه سود پایین پالایشگاه‌ها بر انتظارها برای تقاضای سوخت تأثیر گذاشته است، درحالی‌که داده‌ها نشان می‌دهند رشد مصرف جهانی کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

با وجود اثر افزایشی پایین‌آمدن ذخیره‌سازی‌های نفت و سوخت ایالات‌متحده در هفته گذشته بر قیمت‌های جهانی نفت، افت تولید نفت در لیبی و گسترش احتمالی جنگ غزه به دیگر بخش‌های منطقه خاورمیانه، همچنان بزرگ‌ترین خطر برای بازارهای نفت است.

تحلیلگران بانک استرالیایی ای‌ان‌زد (ANZ) روز چهارشنبه در یادداشتی گفتند: ریسک‌های ژئوپلیتیک همچنان بر بازار موج اثرگذارند.

در پی اختلاف بین دو دولت شرقی (بنغازی) و غربی (طرابلس) بر سر کنترل بانک مرکزی و درآمدهای نفتی این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، فعالیت‌های تولیدی در چند میدان نفتی این کشور متوقف شده است. برآوردها نشان می‌دهد این اختلاف سیاسی عرضه حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را در معرض خطر قرار می‌دهد. بااین‌حال، هنوز هیچ‌گونه تعطیلی از سوی دولت مستقر در طرابلس، که شرکت ملی نفت لیبی (ان‌اوسی NOC) به‌عنوان مسئول منابع نفتی در آنجا مستقر شده، تأیید نشده است. اما مهندسان فعال در میدان‌های جنوب شرق لیبی به رویترز گفتند که تولید در میدان‌های «اَمل» و «نفوره» متوقف شده، درحالی‌که مهندسان در منطقه «ابوعتیفل»، در مناطق شرقی، از کاهش تولید خبر داده‌اند.

کد خبر 645968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =