ابراز امیدواری رئیس‌جمهوری به توسعه روابط تهران-عشق‌آباد از مسیر توافق‌های راهبردی

رئیس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد که توافق‌های راهبردی ایران و ترکمنستان به توسعه همکاری‌های دوجانبه بینجامد.

به‌گزارش شانا به‌نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان بعدازظهر امروز (چهارشنبه، هفتم شهریور) در نشست مطبوعاتی مشترک با قربانقلی بردی‌محمداف، رهبر ملی ترکمنستان اظهار کرد: امروز روز مبارکی برای ما بود که در خدمت رهبر ملی کشور ترکمنستان بودیم و گفت‌وگوی مؤثری بین ما انجام شد.

وی با اشاره به توافق‌های راهبردی دو کشور اظهار امیدواری که ارتباطات و توافق‌های دوجانبه منجر به گسترش همکاری‌ها در دیگر زمینه‌ها شود.

رئیس‌جمهوری گفت: در فاصله بسیار نزدیکی در عشق‌آباد با رهبر ملی ترکمنستان دیدار خواهم داشت و آنچه را نوشتیم به‌صورت عملیاتی دنبال خواهیم کرد.

پیگیری توافق‌های ایران و ترکمنستان در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی 

در همین حال، رهبر ملی ترکمنستان بیان کرد: من تشکر ویژه از برادران ایرانی دارم، زیرا ترکمنستان تنها کشوری است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو بار بی‌طرف شناخته شد و در این بی‌طرفانه شناخته شدن، ایران نقشی بسزا داشت بنابراین از این همکاری ایران کمال تشکر را داریم.

بردی محمداف تصریح کرد: بعضی از مسائل و پروژه‌های کلان مانند گاز، انرژی، برق، جاده و حمل‌ونقل در مذاکرات مطرح شد که امیدواریم ثمره آن، نتایج مثبتی در اجرای طرح‌ها برای ما داشته باشد.

وی گفت: به این توافق رسیدیم که پیگیری این همکاری‌ها را به کمیسیون مشترک واگذار کنیم تا آن‌ها اجرایی شدن طرح‌ها را پیگیری کنند.

کد خبر 645989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =