عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری چاه در میدان سولابدر با موفقیت انجام شد

عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری از چاه شماره ۰۷ میدان سولابدر از سوی شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با توان تولیدی بالغ بر هزار و ۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، با پایان‌یافتن حفاری و تکمیل چاه شماره ۰۷ میدان سولابدر، عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری این چاه از سوی شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با توان تولیدی بالغ بر هزار و ۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت انجام شد.

به گفته کارشناسان، حفاری میدان نفتی سولابدر از مناظر مختلف یکی از دشوارترین پروژه‌های توسعه میدان‌های خشکی نفت و گاز کشور است.

توپوگرافی ناهمگون بسیار شدید منطقه، مقدار بالای گاز سولفید هیدروژن، هرزروی‌های شدید در همه لایه‌های سازندی، وجود نفت در لایه مخزنی فهلیان و نیاز به عبور از لایه‌های شیلی فعال با اختلاف فشار سازندی متفاوت شامل ایلام، کژدمی، گدوان و داریان از اهم دشواری‌های این میدان است.

شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با به‌کارگیری دکل ٣٢ فتح از شرکت ملی حفاری ایران، حفاری چاه شماره ۶ این میدان را در سال ۱۴۰۱ پس از نزدیک به ۳۰ سال آغاز کرد و با جریان‌دهی این چاه و انتقال آن به واحد بهره‌برداری شماره یک بی‌بی‌حکیمه، روزانه هزار بشکه نفت به تولید ناحیه گچساران اضافه می‌شود.

کد خبر 646026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =