میانگین رشد سالانه ارزش کل دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی نفت ۳۵ درصد است

مجمع عمومی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت برگزار و صورت‌های مالی آن تصویب شد. بر اساس این مجمع ارزش کل دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در سه سال اخیر به‌طور میانگین و مطابق شاخص معیار استانداردشده (NAV) ۳۵درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت، مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، روز یکشنبه (۱۱ شهریور) با حضور عضو هیئت‌امنا و اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها، حسابرس و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، مدیرعامل شرکت اهداف و به ریاست رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در آغاز این نشست، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تسلیت ایام ۲۸ صفر، با اشاره به فرایند تهیه صورت‌های مالی گفت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق شد در فرصت قانونی، گزارش‌ها جمع‌بندی و صورت‌های مالی در اختیار سهام‌دار و دیگر ذی‌نفعان قرار بگیرد.

در ادامه، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت گزارش مالی این شرکت را قرائت و با تأیید صورت‌های مالی شرکت اهداف و شرکت‌های مرتبط با آن، نکاتی را مطرح کرد. 

نکته حائز اهمیت در گزارش حسابرس قانونی، مطالبات سنواتی ذکر شده بود که به‌طور عمده مربوط به بیش از یک دهه پیش است، اما با اهمیت‌تر اینکه روند پیگیری آن‌ها شتاب گرفته که آمار و ارقام کاهشی، مؤید این موضوع بود.

 در خلال گزارش‌های ارائه‌شده، تأکید شد صندوق‌ها در گروه پتروشیمی باختر باید به حقوق قانونی خود دست یابد که در این زمینه اقدام‌های حقوقی انجام شده و ادامه دارد. همچنین تصریح شد مطالبات سنواتی راکد که منشأ آن به‌طور عمده به یک دهه گذشته برمی‌گردد به سبب جامع و روشن نبودن بعضی قراردادها بوده است، با وجود این در گزارش امسال در بعضی موارد شاهد کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی این موارد هستیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش گزارش حسابرس و توضیحات نمایندگان مالی برخی شرکت‌ها، تأکید کرد گروه اهداف و صندوق‌ها نهاد مالی هستند، ازاین‌رو باید الزامات و مقررات سازمان بورس رعایت شود، زیرا این الزام‌ها سبب شفاف‌سازی در امور مالی و تجاری می‌شود.

بیات ادامه داد: در گزارش حسابرس، حرکت به سمت رفع مغایرت‌های سنواتی مشهود است و برخی اقدام‌ها مانند ابلاغ آیین‌نامه معاملاتی متمرکز برای شرکت‌های تابع مؤثر بوده است.

در ادامه نشست مجمع، گزارش بخش عملکرد مالی و پروژه‌ها ارائه و اعلام شد ۶ پروژه جدید در زمینه پتروشیمی، پترو پالایش و میدان‌های نفتی و روانکارها تعریف و مطالعات آن انجام شده است تا پس از بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا، بخشی از عواید آنها دوباره در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شود.

در بخش گزارش عملکرد مالی، درباره ارزش کل دارایی‌های صندوق‌ها مطابق شاخص معیار استاندارد اعلام شد میانگین رشد سالانه سه سال اخیر (NAV) معادل ۳۵درصد است. در همین مدت میانگین رشد بورس ۲۳درصد بوده است.

 در پایان نشست مجمع، تصریح شد صورت‌های مالی ارائهشده در مجمع با رعایت تکالیف مشخص‌شده، تصویب و تأیید می‌شود.

کد خبر 646097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =