لزوم حل چالش‌ها و تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های کیفی‌سازی پالایشگاه نفت تهران

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با هدف نظارت بر عملیات پالایش، انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌ نفتی با حضور در شرکت پالایش نفت تهران ضمن بازدید از طرح و پروژه‌ها با مدیران و کارکنان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های ایران، در این بازدید محمدصادق عظیمی‌فر با تمجید از اقدام‌های انجام شده، بر عزم دولت در رفع چالش‌ها و موانع موجود در صنعت پالایش نفت کشور تأکید کرد و گفت: روابط مالی با پالایشگاه‌ها باید به‌نحوی تنظیم شود که ناظر بر منافع ملی باشد. قطع به یقین با حمایت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  و همت مجموعه پرتلاش شرکت‌های پالایشی، موانع فراروی پروژه‌های کیفی‌سازی صنعت پالایش نفت برداشته خواهد شد.

وی شرکت پالایش نفت تهران را پیشانی پالایشگاه‌های کشور توصیف کرد و ضمن تأکید ویژه بر رعایت سختگیرانه الزام‌های اچ‌اس‌ئی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست)، از اقدام‌های مثبت انجام‌شده و نوع نگاه در شناسایی گلوگاه‌های پروژه‌ها، رویکرد توجه به عدم‌النفع تأخیر در پروژه‌ها را در پالایشگاه تهران مؤثر و شایسته برشمرد و از روند اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و کمک به حل مشکلات آب قدردانی و تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: دولت در حل مشکلات مربوط به حامل‌های انرژی از همه توان و ظرفیت خود برای آسایش و رفاه حال مردم استفاده خواهد کرد تا با ارائه راهکارهای لازم برای اجرای قوانین محوله، مشکل ناترازی سوخت رفع شود.

بر اساس این گزارش، محسن ایران‌زاد، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران نیز در این بازدید با تأکید بر تولید پایدار و چشم‌انداز حرکت به سمت پتروپالایشی شدن گفت: طرح و پروژه‌های شرکت پالایش نفت تهران همسو با رعایت الزام‌های محیط زیستی، افزایش کیفیت محصولات به‌ویژه ارتقای کمّی و کیفی بنزین تولیدی است.

وی با اشاره به بعضی موانع و چالش‌های فراروی صنعت پالایش نفت کشور نظیر محدودیت‌های گمرکی برای تجهیزات پیشرفته افزود: این شرکت با نگاه واقع‌گرایانه به چالش‌های پیش روی پروژه‌ها، نظیر نوسان‌های قیمت  ارز و بدعهدی سازندگان خارجی در تأمین برخی کاتالیست‌ها، با مدیریت و ارائه تعدیلات قانونی به پیمانکاران و تأمین‌کنندگان و تکیه بر توان سازندگان ایرانی در تأمین تجهیزات و کاتالیست‌ها، برخی چالش‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته است در کنار اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی، اجرای دیگر پروژه‌های زیست محیطی نظیر بازیابی گازهای ارسالی به مشعل، بازیافت لجن‌ها، پروژه پست برق ۶۳ کیلو ولت، استفاده از آب‌های خاکستری و کاهش مصرف آب همزمان با توسعه کیفی را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 646104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =