محققان نباید در مورد فرد قضاوت و اندیشه‌های سیاسی خود را دخیل کنند

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت گفت: محققان در گزینش وزارت نفت نباید بدون شناخت از شخصیت اصلی فرد و چارچوب‌های اصلی گزینش در مورد فرد قضاوت کرده و اندیشه‌های سیاسی خود را دخالت دهند.

به گزارش شانا، مجید امیدی شهرکی صبح امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور) در نشست هم‌اندیشی محققان هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت با بیان اینکه در مجموعه‌ گزینش وزارت نفت تحقیق یکی از ارکان اصلی به شمار می‌آید، تصریح کرد: تحقیق در گزینش در حقیقت دروازه ورود به سرنوشت داوطلبان برای ورود به صنعت نفت است، از این رو دقت در این کار و انتخاب نیروی انسانی کارآمد در واقع دفاع از ارزش‌های شهدا و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که محققان در گزینش وزارت نفت نباید بدون شناخت از چهارچوب‌های اصلی گزینش در مورد افراد نظر داده و یا از روی عکس یا ظاهر افراد قضاوت کنند، افزود: نوع نگاه و رفتار ما در تحقیق آینده یک انسان را رقم خواهد زد.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت با تأکید بر اینکه بزرگترین کار در گزینش را محققان انجام می‌دهند، زیرا نخستین جرقه‌های قضاوت را آنها با تحقیق خود در ذهن‌ها ایجاد می‌کنند، بیان کرد: محققان نباید در مورد فرد قضاوت و اندیشه‌های سیاسی خود را در تحقیقاتشان دخیل دهند.

امیدی شهرکی به فرایند جذب بیش از ۳۷ هزار نفر از کارکنان ایثارگر تبدیل وضعیت‌شده طی سه سال اخیر از سوی هیأت مرکزی گزینش وزارت اشاره کرد و ادامه داد: انجام این کار مهم با وجود محققان تلاشگر و تعامل بین وزارت نفت و هیئت مرکزی گزینش محقق شده است.

وی در ادامه تأکید کرد که با وجود موفقیت‌های به‌دست آمده طی سال‌های اخیر باید برای رسیدن به اهداف خود به آسیب‌ها و چالش‌های پیشرو فکر کرده و آنها را رفع کنیم.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت به استفاده از ابزارها و روش‌های تازه برای تحقیق در گزینش وزارت نفت تأکید کرد و گفت: محققان گزینش صنعت نفت با قلم و تحقیق خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، ارزش این کار زمانی مشخص می‌شود که داوطلبان وارد شده به این صنعت با ارباب رجوع برخورد خوب داشته باشند و نماینده شایسته نظام در دستگاه‌های اجرای کشور خواهند بود.

امیدی شهرکی تصریح کرد: گزینش در حقیقت فیلتر اصلی ورود نیرو به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، از این رو برای جلوگیری از فساد در سیستم‌های اداری و دولتی باید این فیلتر قوی‌تر شود.

وی با بیان این که به فرموده امام خمینی (ره) محققان گزینش باید افرادی صالح، متعهّد، عاقل، صاحب اخلاق کریمه، فاضل، متوجه به مسائل روز باشند، گفت: اصلی‌ترین کار محققان در گزینش گردآوری اطلاعات از داوطلبان است و از قضاوت، تحمیل عقیده، تجسس و تفسیر به شدت پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست دستورعمل جدید تحقیق گزینش ابلاغی از سوی هیئت عالی گزینش کشور برای محققان تشریح شد.

کد خبر 646222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =