تقویت صنایع پایین‌دست مرهون صنایع پتروشیمی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید بین صنایع پایین‌دستی و صنایع پتروشیمی به یک اتحاد راهبردی برسیم و بدنه صنعت کشور را تقویت کنیم، گفت: ایجاد اشتغال و تقویت صنایع پایین‌دست مرهون صنعت پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی برادران امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور) در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: درخواست صنایع پایین‌دست از صنایع پتروشیمی افزایش تولید، محصولات متنوع و عرضه بیشتر محصولات است.

وی با بیان اینکه باید بین صنایع پایین‌دستی و صنایع پتروشیمی به یک اتحاد راهبردی برسیم و بدنه صنعت کشور را تقویت کنیم، افزود: ایجاد اشتغال و تقویت صنایع پایین‌دست مرهون صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر صمت گفت: با ایجاد تنوع در محصولات تازه به‌جای خام‌فروشی می‌توانیم به دو برابر ارزش افزوده دست یابیم. میانگین ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ۷۰۰ دلار است، درصورتی‌که حدود هزار و ۳۰۰ دلار محصولات پتروشیمی وارد کشور می‌شود.

برادران سرمایه در گردش را یکی از چالش‌های صنایع پایین‌دست برشمرد و افزود: با افزایش استقبال مردم به صنایعی مانند دارویی، مواد غذایی، خانگی و خودرو، نیازمند سرمایه در گردش مطلوب در این صنایع هستیم.

وی بیان کرد: صنایع پتروشیمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پارسال و ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در چهار ماه امسال عرضه اعتباری محصولات به صنایع پایین‌دست داشتند که این امر همسو با حمایت از زنجیره ارزش و پایداری صنایع پایین‌دست انجام شده است.

معاون وزیر صمت گفت: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه و جذب شده است.

کد خبر 646244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =