ایران به‌دنبال تعامل سازنده، سالم و برابر با همه کشورهای جهان است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به دنبال تعامل سازنده، سالم و برابر با همه کشورهای دنیاست، گفت: ما در تلاشیم صلح و امنیت را جایگزین جنگ و خونریزی کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان که به‌منظور شرکت در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، صبح روز دوشنبه (دوم مهر) به وقت محلی در نخستین بخش از برنامه‌های سفر خود، با مدیران ارشد بیش از ۴۰ رسانه‌ آمریکایی دیدار کرد و به‌صورت صریح و شفاف به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

وی توسعه تعاملات و گسترش روابط با کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل را محور رویکرد دولت خود در سیاست خارجی بیان کرد و گفت: ما با اولویت تعامل با همسایگان به‌دنبال ایجاد چهارچوب‌های مشخص با حفظ حریم، حدود و امنیت کشورهای منطقه و تنظیم روابط براساس دوستی و مشارکت جمعی برای جلوگیری از ناامنی در منطقه هستیم.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال تعامل سازنده، سالم و برابر با همه کشورهای دنیاست، افزود: ما در تلاشیم صلح و امنیت را جایگزین جنگ و خونریزی کنیم و جهانی بسازیم که در آن انسان‌ها به‌جای کشتن یکدیگر، براساس عدالت، صلح، رفاه و امنیت در کنار هم زندگی کنند.

پزشکیان با تأکید بر اینکه ایران ثابت کرده با فشار و تحریم هرگز وادار به مذاکره نخواهد شد، بیان کرد: بنا به فتوای رهبری معظم انقلاب اسلامی ساخت سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و امنیت ایران ندارد و در شرایطی که برخی کشورها به دروغ کشور ما را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می‌کردند، بیشترین نظارت‌های آژانس انرژی اتمی در ایران در حال انجام بود.

کد خبر 646558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =