پایداری تولید نفت صادراتی در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: در پی نشت نفت در تأسیسات تلمبه‌خانه شماره ۲ امیدیه با اقدام به‌موقع کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی جلوگیری شد.

به گزارش شانا به‌ نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده بیان کرد: با توجه به نشت خط لوله زیرزمینی درون تلمبه‌خانه بوستر، بلافاصله اقدام‌های اضطراری و هماهنگی با اداره‌های داخلی و ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب انجام و نشت نفت کنترل شد، همچنین  از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی جلوگیری به‌عمل آمد.

وی افزود: با حضور همه نیروها و امکانات پشتیبانی، عملیات خاکبرداری، پوشش‌برداری و تخلیه نفت درون خط به‌وسیله سپتیک تانک و سپس کلمس موقت، ضخامت‌سنجی و نصب پلیتکو در حداقل زمان ۳۶ ساعته به‌صورت شبانه‌روزی بدون توقف انجام و پس از فشارگیری و آزمایش خط، نفت سبک از این تلمبه‌خانه با دبی بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز برقرار شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی خطوط لوله تلمبه‌خانه شماره ۲ امیدیه گفت: خطوط لوله نفت خروجی تلمبه‌خانه‌های شماره ۱ و ۲ امیدیه پیش از انقلاب احداث شده که با توجه به توسعه و ساخت‌وسازهای ناایمن و توسعه محدوده شهر امیدیه و همجواری با این خطوط لوله، ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی پروژه ایمن‌سازی را حائز اهمیت کرده است.

تقی‌زاده با قدردانی از تلاش کارکنان که در سخت‌ترین شرایط عملیاتی پای کار هستند، اظهار کرد: نشتی نفت این خط لوله در فضای بسیار محدود رخ داده بود که دسترسی ماشین‌آلات برای عملیات خاکبرداری و تعمیر را با سختی خاصی مواجه کرد.

کد خبر 646655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =