خط لوله سوخت‌رسانی به نیروگاه چادرملو یزد به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس مهندسی نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب‌شرق از انجام مقدمات لازم برای بهره‌برداری از خط لوله ۱۰ اینچ سوخت‌رسانی نیروگاه سیکل ترکیبی سرو چادرملو به خط لوله ۱۶ اینچ انتقال فرآورده‌های نفتی یزد - نائین خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه جنوب‌شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، حسین اتفاقی در این باره گفت: مقدمات بهره‌برداری از انشعاب خط لوله ۱۰ اینچ سوخت‌رسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی سرو چادرملو یزد، با اتصال گرم (Tie-in) این خط به خط لوله ۱۶ اینچ انتقال فرآورده‌های نفتی یزد - نائین در شرایطی ایمن، برقرار و با همین هدف حدود ۲۴ کیلومتر از مسیر خط ۱۶ اینچ اصلی یزد - نائین تخلیه شد.

وی در تشریح جزئیات این عملیات اظهار کرد: در این عملیات با استفاده از دستگاه برش سرد، دو عدد برش روی خط لوله ۱۶ اینچ ایجاد شد و با ایمن‌ کردن محل اتصال (Tie-in) ولو ۱۶ اینچ به خط لوله اصلی متصل و سه‌راهی و نیپل متصل به آن نصب و جوشکاری شد.

رئیس مهندسی نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب‌شرق اظهار کرد: این عملیات به همت و تلاش بی‌وقفه کارکنان این واحد و با کمترین هزینه ممکن و استفاده از تجهیزات منطقه با همکاری واحدهای ترابری و اچ‌اس‌ئی منطقه انجام شد.

به گزارش شانا، برنامه اتصال نیروگاه‌های کشور به خطوط لوله فرآورده با هدف انتقال پایدار و ایمن فرآورده، همچنین کاهش عرضه خارج از شبکه سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 646657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =