رفع ناترازی انرژی در گرو تعامل و همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند اقدامی در جهت حل ناترازی انرژی داشته باشد، بنابراین تعامل و همراهی صنایع برای رفع این مشکل ضروری است.

سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با تأکید بر حل مشکلات بخش خصوصی به‌ویژه صنعت اظهار کرد: متأسفانه راندمان بیشتر صنایع کمتر از ۵۰ درصد است و استفاده از تجهیزات پیشرفته نیز در آنها آن‌گونه که باید مشهود نیست.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری صنایع در رفع ناترازی انرژی افزود: بدون‌شک در صورتی که این مهم مورد توجه قرار نگیرد تمام بخش‌ها در آینده نزدیک با چالش مواجه می‌شوند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند اقدامی در جهت حل ناترازی انرژی داشته باشد، بنابراین تعامل، همراهی و حرکت صنایع برای رفع این مشکل ضروری است.

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت روز چهارشنبه (۱۱مهر) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناترازی انرژی موضوعی است که باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود، اظهار کرد: ناترازی انرژی موضوعی نیست که ظرف یک یا دو سال ایجاد شده باشد. این ناترازی طی سال‌ها به‌وجود آمده است، مسائلی همچون تأخیر در سرمایه‌گذاری‌ها در آن دخیل بوده و حل آن نیز مستلزم گذشت زمان است و امیدواریم بتوانیم راهکارها در این بخش را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 646732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =