اجرای طرح فشارافزایی، توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی و میدان گازی کیش، سه طرح اولویت‌دار صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اجرای طرح فشارافزایی، توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی و میدان گازی کیش را سه طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح‌های راهبردی باید از همه توان به‌ویژه ظرفیت دیگر شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران نیز استفاده کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز پارس، حمید بورد در رأس هیئتی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) در ساختمان مرکزی شرکت نفت و گاز پارس هدف از برگزاری نشست‌های مشترک را شناسایی موانع و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران دانست و بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب از گذشته و به‌دلیل شرایط مالی و اقتصادی و نبود سرمایه‌گذاری مؤثر، باید بیش از پیش به مطالعات پایه و توجه به تخصیص درست منابع به طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای اولویت‌دار توجه شود.

ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابع

وی بر ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد و افزود: اصلاح ساختار شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران همسو با چابکسازی، می‌تواند صنعت نفت را به اهداف‌ اساسی خود نزدیک کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دو دهه فعالیت شرکت نفت و گاز پارس در بخش فراساحل و تربیت بیش از ۲ هزار نیروی متخصص و توانمند دارای تحصیلات عالی را از سرمایه‌های ارزشمند این شرکت برشمرد و اعلام کرد: تقویت نیروهای فنی و عملیاتی در حوزه آموزش باید در سرلوحه فعالیت‌های این شرکت قرار گیرد تا مجموعه نفت بتواند از این ظرفیت و تجارب ارزشمند در دیگر بخش‌ها نیز بهره‌مند شود.

بورد با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران مالک همه میدان‌های نفت و گاز کشور است، گفت: تقویت مدیریت مخزن در جهت‌دهی به توسعه طرح‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا گذشت زمان ثابت کرد مباحث مربوط به توسعه و تولید تفکیک‌ناپذیرند و ارتباط تنگاتنگ مالک، مجری، پیمانکار و بهره‌بردار می‌تواند به موفقیت پروژه‌ها بیانجامد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت توجه به مهندسی تعمیرات، فرآورش و بهره‌برداری تأکید و بیان کرد: باید همزمان با تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی پارس جنوبی، پایش و کنترل خوردگی خطوط لوله انتقال گاز در دریا نیز مورد توجه و پایش قرار گیرد.

پیگیری مطالبات کارکنان سکوهای عملیاتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین سازماندهی نیروهای انسانی تازه استخدام‌شده در وزارت نفت را از اولویت‌های دیگر برشمرد و ادامه داد: آموزش ضمن خدمت، نوعی از سرمایه‌گذاری است و باید به طور مداوم مورد توجه قرار گیرد.

بورد با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های توانمندسازی در موضوعات مختلف، بیان کرد: اجرای طرح‌های کلان در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، دانش ارزنده‌ای را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرده است که باید به‌عنوان یک مزیت از آن استفاده کرد و در اختیار دیگر مجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در بازدید از منطقه عملیاتی و سکوهای گازی پارس جنوبی، مطالباتی از سوی کارکنان این شرکت مطرح شد که این خواسته‌های به حق منابع انسانی به‌صورت جدی از سوی کارگروه‌های مرتبط در حال پیگیری است.

کد خبر 646745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =