رویداد اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و هفتمین نشست تخصصی مدیریت دانش در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد

رویداد اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و هفتمین نشست تخصصی مدیریت دانش شرکت‌های پالایش نفت با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه با هدف انتقال درس‌آموخته‌های فرآیند تقطیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به‌ نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، دومین رویداد دانشی اشتراک‌گذاری تجربه‌ها «فرآیند تقطیر» و هفتمین نشست تخصصی مدیریت دانش شرکت‌های پالایش نفت به‌منظور استقرار فراگیر مدیریت دانش در صنعت نفت از طریق ارائه راهکارهای مناسب برای هموارسازی مسیر حرکت و رفع چالش‌های این حوزه، به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت، با حضور مدیران و فعالان این عرصه از همه پالایشگاه‌های نفت وزارت نفت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، به‌منظور انتقال درس‌آموخته‌های فرآیند تقطیر، از بین ۵۳ درس‌آموخته و چالش دریافت‌شده از سوی شورای هماهنگی مدیریت دانش، سرانجام ۶ درس آموخته‌ منتخب از سوی ۱۶ نفر از متخصصان این حوزه در نخستین انجمن خبرگی این رویداد دانشی ارائه شد.

از موضوع‌های مطرح‌شده در هفتمین نشست تخصصی مدیریت دانش، می‌توان به بررسی فرآیند اجرایی برگزاری رویدادهای دانشی، مرور نقاط قوت و قابل بهبود رویداد دانشی برگزار شده، تصمیم‌گیری درباره موضوع، زمان و محل برگزاری رویداد دانشی بعدی اشاره کرد. برگزاری رویداد دانشی با موضوع «مدیریت و برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی (اورهال)»  در آذر امسال در پالایشگاه آبادان، از تصمیم‌های اتخاذشده در این نشست بود.

پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان مرکز پژوهشی وزارت نفت که دستاوردهای آن مستقیماً به‌صورت کاربردی در صنعت نفت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، برای نخستین بار آبان پارسال از مدیران مدیریت‌ دانش پالایشگاه‌های نفت دعوت کرد تا با برپایی نشست‌های تخصصی، چالش‌های این مسیر بررسی و راهبردهای مؤثر در جهت توسعه مدیریت دانش در ساختارهای مختلف صنعت نفت تدوین شود که با استقبال مدیران دانش ۱۰ شرکت‌ پالایشی نفت نظیر تبریز، اراک، تهران، شیراز، آبادان، اصفهان، لاوان و ستاره خلیج فارس مواجه شد.

هم‌اندیشی و هم‌افزایی شرکت‌های پالایشی وزارت نفت و پژوهشگاه صنعت نفت در بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش در صنعت نفت کشور، بدون تردید گامی مؤثر و ثمربخش در ارتقای کمّی و کیفی فرآیندهای عملیاتی و دانشی صنعت خواهد بود و امید است نتایج مفید و اثربخش این گام بزرگ، در چشم‌انداز صنعت دانش‌بنیان کشور، چشمگیر و قابل ملاحظه باشد.

کد خبر 646782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =