بازتاب گسترده سفر «پاک‌نژاد» به مرکز ثقل صادرات نفت ایران در رسانه‌های خارجی

وزیر نفت پس از سفر منطقه ویژه انرژی پارس، پایتخت انرژی کشور در روز دوم سفر خود واردجزیره خارک، مرکز ثقل صادرات نفت خام ایران شد و پس از در آن نقطه صفر مرزی و در آب‌های خلیج فارس از سکوی میدان نفتی فروزان بازدید کرد. سفر دو روزه وزیر نفت به مناطقی که این روزها از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به حمله شده است به شکل گسترده‌ای مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش شانا، محسن پاک‌نژاد روز یکشنبه (۱۵ مهر) به‌منظور بازدید از تأسیسات صنعت نفت و دیدار با کارکنان عملیاتی مستقر در جزیره خارک وارد این جزیره در خلیج فارس شد.

پاک‌نژاد ظهر یکشنبه به همراه جمعی از مسئولان محلی و مدیران نفتی منطقه عملیاتی خارک در برنامه‌ای از پیش اعلام‌نشده به‌منظور بازدید از تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان و دیدار با کارکنان عازم سکوی این میدان نفتی شد.

وزیر نفت پس از ورود به سکوی میدان نفتی فروزان از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و ضمن حضور در اتاق کنترل طی دیداری صمیمی با کارکنان پرتلاش این سکو از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

در حاشیه بازدید از پایانه خارک، وزیر نفت ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این صنعت تأکید کرد: همکاران در شرایط گوناگون بدون اینکه ذره‌ای کم‌کاری کنند یا نگران باشند، مردانه پای کار ایستاده‌اند و کشور را از انرژی‌ای که تولید می‌شود، بهره‌مند می‌کنند.

سفر روز یکشنبه وزیر نفت ایران به جزیره خارک در بحبوحه تهدیدهای رژیم صهیونیستی همانند سفر به منطقه ویژه انرژی پارس مورد توجه رسانه‌های سراسر جهان قرار گرفت.

خبرگزاری «رویترز» خبر سفر وزیر نفت به جزیره خارک را با تیتر «بازدید وزیر نفت ایران از پایانه صادرات نفت با وجود تهدیدهای اسرائیل» پوشش داد.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» هم در گزارش خود به سفر روز دوم پاک‌نژاد به تأسیسات مهم نفتی ایران در جزیره خارک و دیدار وی با کارکنان با وجود احتمال حمله هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» در خبری به نقل از رویترز، سفر وزیر نفت ایران به جزیره خارک و بازدید از تأسیسات نفتی این منطقه را گزارش داد.

روزنامه «هندوستان تایمز» (Hindustan Times) در گزارش خود با تیتر «تهران ترسی ندارد؟ وزیر نفت ایران با به‌ سخره گرفتن بنیامین نتیانیاهو، آشکارا از مناطقی بازدید کرد که رژیم صهیونیستی تهدید به حمله کرده بود» به سفر دو روزه پاک‌نژاد به مناطق عملیاتی نفت و گاز پرداخت.

رسانه‌های هند از جمله پایگاه خبری «دودیسکورس» (Devdiscourse)، روزنامه‌های «اکونومیک تایمز» (The Economic Times)، «هندو» (The Hindu)، «نیو ایندین اکسپرس» (New Indian Express) و شبکه «ریپابلیک ورلد» (Republic World) هم با انتشار گزارشی به بازدید وزیر نفت ایران از پایانه نفتی، تأسیسات و میدان نفتی در این جزیره پرداختند.

شبکه خبری «العربیه انگلیسی»، وب‌سایت خبری «نیو عرب» (New Arab) قطر، «الشرق الاوسط» (Asharq Aawsat) عربستان، پایگاه خبری اتریشی «باها بریکینگ نیوز» (Baha Breaking News)، وب‌سایت «تریبون آنلاین» (Tribune Online) نیجریه، وب‌سایت خبری «چنل نیوز آسیا» (Channel News Asia)، روزنامه پاکستانی «مینت میرر» (Minute Mirror)، روزنامه «جاکارتا پست» (Jakarta Post) اندونزی و پایگاه خبری «یواس نیوز» (US News) آمریکا هم اخبار سفر وزیر نفت به جزیره خارک را به‌طور جداگانه پوشش دادند.

کد خبر 646845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =