اسناد بالادستی روابط عمومی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیاده‌سازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر لزوم تعامل گسترده و تنگاتنگ با ذی‌نفعان و مشتریان در دوره جدید به ویژه در شرایط ناترازی مصرف سوخت گفت: مقررات و سیاست‌های اسناد بالادستی روابط عمومی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، کرامت ویس‌کرمی در نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) با حضور رؤسا، مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های مناطق سی‌وهفت‌گانه در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، ‌گفت: وزیر نفت اخیرا ابلاغیه‌ای در حوزه سیاست‌های روابط عمومی صادر و سیاست‌های خود را در این باره ابلاغ کرد که برمبنای اسناد بالادستی و مصوبه هیئت محترم وزیران تهیه شده و نقشه راه روابط عمومی‌های صنعت نفت است. تلاش می‌کنیم این مقررات را عیناً در بخش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی کنیم.

وی اطلاع‌رسانی عمومی سریع، شفاف و دقیق را از مهم‌ترین محورهای این ابلاغیه خواند و افزود: امیدواریم با سرلوحه قرار دادن این هدف مهم بتوانیم زحمات همکاران در خود در تمامی مناطق و بخش‌های عملیاتی را منعکس کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به تأکیدات این ابلاغیه بر توسعه اطلاع‌رسانی عمومی بیان کرد: این ابلاغیه به تمامی رؤسای روابط عمومی ارسال شده و تمامی موارد در این دستورعمل در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی خواهد شد.

تعامل مؤثر با ذی‌نفعان در دستور کار روابط عمومی

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه جایگاه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اقتصاد و تأمین انرژی کشور و جایگاه حساس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حوزه تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع بر کسی پوشیده نیست، افزود: هیچ شرکتی به‌اندازه این شرکت در صنعت نفت، ‌ دارای ارتباطات گسترده با مردم و ذی‌نفعان نیست. جایگاه‌های عرضه سوخت، رانندگان نفتکش، ‌ مالکان جایگاه‌ها، متصدیان سوختگیری همگی خانواده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و صنعت نفت هستند و ارتباط و تعامل دوسویه با این ذی‌نفعان در دوره جدید از طریق روابط عمومی‌ها باید برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد حداکثر مصرف در بخش سوخت کشور هستیم، تأکید کرد: لازم است ارائه راهکارهای مدیریت مصرف در بخش سوخت و اطلاع‌رسانی عمومی در این باره، مدنظر تمامی همکاران من در روابط عمومی‌ها قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: کارگزاران روابط عمومی باید در تمام جلسات مهم تصمیم‌گیری‌ در ستاد و مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حضور داشته باشند و با اطلاع از برنامه‌ها و تصمیم‌های جدید، علاوه بر اطلاع‌رسانی سریع، شفاف و دقیق، این سیاست‌های کلی و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌های جدید را با ارتباط مؤثر با ذی‌نفعان نیز مطرح کنند.

لزوم ارتباط دوسویه با رسانه‌ها

وی همچنین بر لزوم ارتباط مؤثر و دوسویه با انواع رسانه‌های مختلف تأکید و بیان کرد: با توجه به وظیفه و رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، لازم است برنامه‌ریزی کاملی برای اطلاع‌رسانی به‌موقع در مواقع حساس نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه موتور محرکه سازمان نیروی انسانی است و اگر این نیروی انسانی خوب باشد، ‌پیشرفت به‌خوبی انجام می‌شود، گفت: امیدواریم همگی دست به دست یکدیگر بدهیم و بتوانیم به‌خوبی کار روابط عمومی را به پیش ببریم و وظایف و مسئولیت‌های جایگاه مهم و کلیدی روابط عمومی را به‌خوبی ایفا کنیم.

ویس‌کرمی افزود: در حوزه اصلاح و ارتقای ساختار سازمانی روابط‌عمومی‌ها نیز با مدیر مهندسی ساختار ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی جلساتی برگزار شده و در مناطق در حال اجراست و در ستاد نیز امیدواریم به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره‌های زیادی در حوزه روابط عمومی برگزار می‌شد. امیدواریم این جشنواره‌ها رونق یابد و همفکری و تعامل بین روابط‌ عمومی‌های مناطق و ستاد شکل بگیرد تا مشکلات و چالش‌های همکاران در این بخش نیز شناسایی شود.

کد خبر 646858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =