درخشش کارمند شرکت نفت مرکزی با ثبت اختراع‌ها در مجامع جهانی

کارمند شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با ثبت دو اختراع و کسب مقام‌های برتر بین‌المللی، سبب افتخارآفرینی برای خود و شرکت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محسن زارعی درباره آغاز به‌کار خود در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و ایده‌پردازی در حوزه ثبت اختراع بیان کرد: در سال ۱۳۸۹ در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌عنوان کارمند رسمی استخدام شدم و در منطقه عملیاتی نار و کنگان در اداره تدارکات و امور کالا کارم را آغاز کردم. با توجه به علاقمندی به ایده‌پردازی و اختراع، در سال ۱۴۰۱ وارد این حوزه شدم و در سال ۱۴۰۲ نخستین اختراع خود را که یک فعالیت بین رشته‌ای بین گروه‌هایی متشکل از الکترونیک، مهندسی پزشکی و ژنتیک، با عنوان گجت هوشمند سلامت سنج برای آگاهی بخشی به مادران شیرده بود را به ثبت رساندیم.

وی افزود: این گجت هوشمند وقتی که مادران شیرده تحت تنش عصبی قرار می‌گیرند به آنها هشدار می‌دهد که زمان شیردهی به کودک را مطابق تازه‌ترین وضع مانیتور گجت تغییر دهند، زیرا فرآیند شیردهی در آن زمان برای کودک مضر است. این هشدار از طریق سنسورها و میکروکامپیوتری که به گجت متصل است، اعلام می‌شود.

کارمند شرکت نفت مناطق مرکزی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است، درباره جوایز بین‌المللی این اختراع تصریح کرد: با حضور در رویدادهای بین‌المللی مخترعان جهان از جمله در کشورهای روسیه و رومانی مدال طلا به ایشان تعلق گرفته است. همچنین حائز مدال نقره در کشور لهستان شده و در رویداد سیلیکون‌ولی آمریکا نیز مدال نقره جهانی و دیپلم افتخار را کسب کرده است.

زارعی گفت: در حوزه مدیریت دانش نیز مقاله مراحل ساخت و تولید این گجت هوشمند تهیه شده و در انتظار یک رویداد مناسب در حوزه مهندسی پزشکی هست که آیین رسمی رونمایی آن انجام شود. همچنین با توجه به ماهیت کاربردی آن افزون بر خانواده‌ها، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز می‌تواند به‌عنوان یک مرکز پرکاربرد این اختراع را مورد استفاده قرار دهد.

وی درباره با دومین اختراع خود بیان کرد: موضوع اختراع دوم در حوزه راهداری است که در انگلیس حضور یافتیم و حائز رتبه نخست و مدال طلا شدیم. این اختراع به  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کمک می‌کند که با شناسایی نقاط مستعد ریزش کوه، با نصب این سیستم سنگ‌هایی که از کوه جدا می‌شود را خرد و مهار کند و از تلفات انسانی جلوگیری شود. ساختار سیستم به گونه‌ای است که همزمان رانندگان خودرو، مراکز اورژانس و اداره راهداری را مطلع می‌کند.

کارمند مخترع شرکت نفت مناطق مرکزی در رابطه با برنامه‌های آینده خود تصریح کرد: در این مدت با یکی از همکاران منطقه عملیاتی نار و کنگان در حال بررسی و مطالعه در رابطه با موضوع حمل و نقل جاده‌ای در حال مطالعه و بررسی هستیم. با توجه به گستردگی بسیار وسیع جاده‌ها و شرایط گاه نا ایمن جاده‌های کشور برای توپوگرافی جغرافیایی، شناسایی نقاط کور و هشدار به راننده‌ها در اولویت قرار دارد. که با طراحی و اجرای این سیستم مانیتورینگ، راننده اشراف بسیاری به این نقاط خواهند داشت.

زارعی اظهار امیدواری کرد که در وزارت نفت کمیسیون یا کمیته‌های از کارکنان خلاق، توانمند و صاحب ایده تشکیل و گروه‌سازی شود تا با بررسی نیازهای صنعت نفت، امکان رفع مشکل‌ها فراهم شود.

بر اساس این گزارش، زارعی به عضویت دائم و رسمی انجمن مخترعان جهان در ژنو سوئیس (ایفیا) درآمده است.

کد خبر 646938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =