جداسازی رایزر ۸ اینچ سکوی شماره ۳ هنگام در عمق ۵۰ متری خلیج‌فارس

رایزر ۸ اینچ خط لوله انعطاف‌پذیر سکوی شماره ۳ میدان هنگام در عمق بیش از ۵۰ متری آب‌های خلیج‌فارس، با تلاش همکاران تعمیرات زیر آب منطقه لاوان، به‌طور ایمن جداسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، رایزر ۸ اینچ یادشده که پیش از این به‌منظور انتقال نفت‌خام از سکوی شماره ۳ میدان هنگام به سکوی شماره ۱ این میدان مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل تنش اعمال شده به خط لوله در بستر دریا در عمق ۷۵ متر و زاویه گرفتن رایزر آن از راستای عمود، در وضعی ناپایدار و خطرناک و در شرف سقوط به بستر دریا و ایجاد مخاطره‌های جانی، زیست‌محیطی و مالی در ناحیه حساس تنگه هرمز قرار داشت.

انجام عملیات غواصی تا عمق ۵۰ متر و هدایت رایزر در بستر دریا از این عمق، با همکاری واحدهای تعمیرات منطقه، بهره‌برداری سکوی هنگام، ایمنی، خدمات، تدارکات کالا، واحد مهندسی بهره‌برداری و کادر درمان منطقه که در محل حضور داشتند، صورت پذیرفت.

به‌دنبال ایجاد وضع بحرانی رایزر خط لوله انعطاف‌پذیر سکوی شماره ۳ میدان هنگام و اعلام وضع به ستاد، گروه غواصی واحد تعمیرات زیرِآب منطقه لاوان برای جداکردن ایمن این خط لوله از سکو، با شناور لیما ۳ به میدان هنگام عزیمت کردند که خدمات‌رسانی در گستره‌ای بیش از ۴۰۰ مایل دریایی، خود گویای مسئولیت خطیر است.

کد خبر 646953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =