لزوم توجه روابط عمومی صنعت پالایش به هم‌افزایی اثربخش با ذی‌نفعان

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در دوره تازه مدیریت، ارتقای هویت سازمانی و بهبود نماد کارفرمایی، هم‌افزایی اثربخش با ذی‌نفعان، همچنین ممیزی وجوه مختلف سازمان براساس استانداردهای مدون و تحلیل شکاف و ارزیابی ریسک‌ها به‌منظور احصای برنامه‌های عملیاتی در حوزه ‌اچ‌اس‌یی سرلوحه کار صنعت پالایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدصادق عظیمی‌فر در آیین تودیع و معارفه رئیس روابط عمومی و مدیر بهداشت،‌ ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ مهر) با حضور جمعی از مدیران این شرکت و رؤسای واحدها برگزار شد، بیان کرد: فضای رسانه و اخبار در صنعت پالایش و پخش با توجه به ارتباط وسیع این صنعت با مردم و مصرف‌کنندگان نهایی در سطوح مختلف عملیات و زنجیره ارزش، از حساسیت بالایی در افکار عمومی برخوردار است. این حساسیت رسانه‌ای برای مجموعه روابط عمومی همزمان یک فرصت و یک تهدید است، بنابراین باید ضمن اتخاذ تمهیدهای لازم در به‌کارگیری فرصت‌ها در برنامه خود، راهکارهایی برای مدیریت تهدیدها اتخاذ شود.

وی افزود: در زمینه مدیریت چالش‌هایی مانند ناترازی انرژی که با آن درگیر هستیم، مسئولیت روابط عمومی را بسیار سنگین می‌دانم، زیرا تعامل با طیف گسترده‌ای از ذی‌نفعان مستلزم حفظ چابکی، آگاهی کامل از مسائل و چالش‌ها و شناخت برنامه‌ها و اولویت‌های این دوره مدیریت است تا این واحد بتواند مأموریت‌های ذاتی خود را به‌خوبی ایفا کند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین بر لزوم تقویت ارتباط مؤثر با رسانه‌های تخصصی و عمومی تأکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت رسانه‌های تخصصی و عمومی، همچنین اصحاب رسانه با یک رابطه تعاملی و سازنده بهره گرفت.

عظیمی‌فر تأکید کرد: روابط عمومی با هدف‌ اثرگذاری بیشتر در گروه‌های مختلف مخاطب خود از ابزارهای نوین، روش‌های خلاقانه و محتواهای غنی بهره بگیرد، همچنین برندسازی و ایجاد هویت رسانه‌ای شرکت ملی پالایش و پخش باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتباط مؤثر با ذی‌نفعان در حوزه روابط عمومی باید سرلوحه کار قرار گیرد و هم‌افزایی لازم بین روابط عمومی‌های زیرمجموعه‌های صنعت پالایش، انتقال و پخش تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های عملیاتی و پیاده‌سازی سیاست‌های رسانه‌ای در حوزه روابط عمومی شرکت باید ابلاغیه وزیر نفت در حوزه روابط عمومی، همچنین ابلاغیه ریاست جمهوری در این باره مورد توجه قرار گیرد.

تعامل مؤثر و سازنده با ذی‌نفعان در جهت ایجاد زبان مشترک سرلوح کار مدیریت اچ‌اس‌یی

عظیمی‌فر همچنین با اشاره به اینکه در حوزه اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل در صنعت پالایش و پخش به دلایل مختلف ریسک‌های قابل‌توجهی داریم که باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: ایجاد خلل، وقفه یا بحران در پالایشگاه‌ها به دلیل قرارگیری آنها در مجاورت و حتی در مواردی داخل شهرها، تهدیدهای بالقوه‌ای را متوجه مجموعه خواهد کرد که مدیریت ‌اچ‌اس‌یی باید در این زمینه پیشگیرانه اقدام کند.

وی افزود: ممیزی مستمر در وجوه مختلف اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل مانند تأسیسات، فرایندها و کارکنان براساس استانداردها و الزامات مدون باید انجام و با شناسایی و طبقه‌بندی ریسک‌های اصلی، برنامه‌های مدیریتی متناسب با ریسک‌ها اولویت‌بندی، تعریف و ارائه شود.

وی بیان کرد: همچنین از مدیریت جدید ایمنی، بهداشت و محیط زیست انتظار دارم با تعامل مناسب با ذی‌نفعان بیرونی مجموعه پالایش و پخش روند اجرای طرح‌های مختلف توسعه‌ای را تسهیل و تسریع کند تا بتوانیم به اهداف ترسیم‌شده دست یابیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ضمن خیرمقدم به خانم کاهی و آقای احمدی بیان کرد: هر دو این عزیزان در فضای حرفه‌ای، دارای سوابق و خدمات درخشانی‌ هستند و تشکر می‌کنم که در شرایط کنونی صنعت نفت، این مسئولیت سنگین را پذیرفتند، همچنین از زحمات آقایان شهیدی و محمدی‌پور در ایام تصدی مسئولیت روابط عمومی و اچ‌اس‌یی تشکر می‌کنم و برایشان در ادامه مراحل کاری آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

کد خبر 646970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =