ایران خواهان تداوم و گسترش همکاری‌های حوزه انرژی با جمهوری آذربایجان است

رئیس‌جمهوری گفت: خواهان تداوم و گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان در زمینه‌های انرژی و کشاورزی هستیم و به آنچه در این زمینه‌ها توافق شده، پایبندیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر) در دیدار با شاهین مصطفی، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بر اهمیت گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تأکید کرد و گفت: در دیدار با مقام‌های سایر کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی منطقه هم تأکید کرده‌ام که باید امکانی را فراهم کنیم تا ارتباطات و مراودات میان مردم تسهیل شود، از این رو از تمام پروژه‌هایی که ارتباطات میان کشورهای اسلامی را بیش از پیش توسعه دهد، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: برای تقویت و ارتقای امنیت، برقراری آرامش و ارتباط بین کشورها، نیازی به دیوارکشی در مرزها نیست، بازارهای کشورهای اسلامی باید به روی یکدیگر باز باشد و تجار به‌راحتی با هم کار کنند.

رئیس‌جمهوری بر ارتقای سطح همکاری‌ها بین دو کشور تأکید و اظهار کرد: از برقراری مسیرهای ریلی و بزرگراهی میان دو کشور استقبال می‌کنیم، همچنین خواهان تداوم و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی و کشاورزی هستیم و به آنچه در این زمینه‌ها توافق شده، پایبندیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به نمایندگی از رئیس‌جمهوری آذربایجان اعلام می‌کنم خواهان گسترش روابط با ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، خطوط سوآپ انرژی، فرهنگی، ترانزیت و تکمیل و توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی مشترک، امنیتی و دفاعی هستیم و برای روابط خود با ایران اهمیت زیادی قائلیم.

شاهین مصطفی با بیان اینکه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان خواهان تقویت آرامش و تثبیت صلح در منطقه است، تصریح کرد: ما نسبت به هیچ کشوری ادعای ارضی نداریم و متقابلاً ادعای هیچ کشوری علیه تمامیت ارضی خود را نمی‌پذیریم و معتقدیم مسائل و مشکلات منطقه باید از طریق مذاکره میان کشورهای منطقه حل‌وفصل شود.

کد خبر 646982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =