تحول پتروشیمی شیراز با رویکردی نوآورانه در مدیریت ضایعات کلرید کلسیم

شرکت پتروشیمی شیراز با رویکردی نوآورانه، به دنبال تبدیل ضایعات کلرید کلسیم به محصولات ارزشمند است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، این شرکت با همکاری شرکت دانش‌بنیان آبان تاو آبین با ارائه طرحی جامع، قصد دارد به مشکل دیرینه پسماند واحد «سودا اش» که در سال‌های گذشته تعطیل شده بود، پایان دهد. شرکت پیافته است.

واحد تولیدی «سودا اش» در شرکت پتروشیمی شیراز در سال‌های گذشته به‌دلیل تولید حجم قابل توجهی از پسماند کلرید کلسیم و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از آن، با چالش‌های جدی روبه‌رو شد. به همین دلیل، فعالیت این واحد متوقف و از چرخه تولید خارج شد.

شرکت دانش‌بنیان آبان تاو آبین با شناسایی این مشکل و با توجه به ظرفیت بالای ضایعات کلرید کلسیم، دست به اقدامی نوآورانه زده و با استفاده از فناوری نانو به روشی برای تبدیل این ضایعات به محصولات با ارزش افزوده بالا دست یافته است.

با اجرای این طرح، افزون بر اینکه همه پسماندهای انباشته‌شده طی ۴۰ سال در مجاورت این شرکت جمع‌آوری و شرکت پتروشیمی شیراز موفق به اجرای تعهدات زیست محیطی خود خواهد شد، فرایند تولید محصولات جدید از ضایعات، بهینه‌سازی مصرف انرژی را به همراه دارد و در نتیجه هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد، همچنین تبدیل مواد زائد به محصولات با ارزش افزوده بالا، به افزایش درآمد شرکت و بهبود وضع اقتصادی آن منجر می‌شود.

براساس این گزارش، اجرای این طرح، دانش فنی و توانایی‌های کارکنان در زمینه فناوری‌های نو مانند نانو فناوری را افزایش می‌دهد و به توسعه صنعتی کشور کمک می‌کند، همچنین این طرح می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای سایر صنایع برای مدیریت پایدار پسماندها و حرکت به سمت اقتصاد چرخشی استفاده شود.

به‌طور کلی، اجرای این طرح نشان‌دهنده تعهد پتروشیمی شیراز به مسئولیت‌ اجتماعی و محیط زیستی است و گامی مهم برای توسعه پایدار و پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور به‌شمار می‌آید.

کد خبر 646987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =