برنامه‌ریزی برای احداث ۶۳ جایگاه عرضه سوخت منطقه زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: توسعه جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی مهمترین برنامه منطقه است و ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی در این باره افزود: منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد ۷۸ جایگاه عرضه سوخت مایع «بنزین و نفت‌گاز» و ۲ جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت منطقه در دست اقدام است، گفت: از این ۶۳ جایگاه، ۱۸ جایگاه از پیش ساخته شده و شامل چهار جایگاه ۲ منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهار جایگاه تک‌منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه  عرضه سوخت مایع «بنزین و نفت‌گاز» با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد است که امیدواریم امسال سه جایگاه از این تعداد به بهره‌برداری برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: مابقی جایگاه‌ها نیز مربوط به مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان است که در سال ۱۴۰۱ انجام‌شده و در مرحله نهایی فراخوان قرار دارند و با تشکیل نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این‌ جایگاه‌ها نیز مجوز احداث می‌گیرند و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

مردانی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و مقررات شرکت، با اخذ تعهد از سرمایه‌گذار، در مرحله اول بر اساس نوع جایگاه (تک‌منظوره، ۲ منظوره و تعداد سکو) فرصت ۶ ماه تا یکسال و سپس در صورت ارائه دلایل اقدام نکردن به‌موقع، فرصت ۶ ماهه داده می‌شود و در نهایت طبق مقررات و بخشنامه‌های موجود باید سرمایه‌گذار در بازه زمانی ۲ ساله جایگاه را به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه‌های منطقه از شاخص جایگاه‌های کشوری به مراتب بالاتر می‌رود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان یادآور شد: برای احداث جایگاه سی‌ان‌جی در سیستان و بلوچستان، سرمایه‌گذار از تجهیزات دولتی و رایگان برخوردار می‌شود و هیچ وجهی در بخش تجهیزات پرداخت نمی‌کند، این اقدام‌ها به‌منظور رفاه مردم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 647619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =