قدردانی علمای دینی بانه از شرکت گاز کردستان/ گاز، ثبات و آسایش را به مردم هدیه داد

جمعی از علمای دینی شهرستان مرزی بانه تأکید کردند که شرکت گاز استان کردستان با گازرسانی به نقاط مرزی ثبات و آسایش را به مردمان این خطه هدیه داده است.

به گزارش شانا، احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در دیدار با علمای دینی شهرستان مرزی بانه، خدمت‌رسانی به مردم این استان و مراکز دینی را وظیفه دانست و گفت: هرگونه طرح عمرانی در استان کردستان به‌دلیل توپوگرافی و جفرافیای خاص با سختی و مشقت فراوان همراه است، به ویژه فعالیت‌های عمرانی در زمینه گازرسانی که استانداردهای خاص و ویژه دارند که حساسیت موضوع را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت گاز کردستان با توجه به اینکه تأمین سوخت مایع به این مناطق سخت‌گذر هرساله به سختی فراوان انجام می‌شد، برای هموار شدن زندگی و رفاه حال مردم اقدام به گازرسانی به روستاهای دوردست کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیشترین فعالیت گازرسانی در استان را گازرسانی به مناطق روستایی دانست و اعلام کرد: شرکت گاز استان با گازرسانی به نقاط مرزی ثبات و آسایش را به ارمغان آورده است.

ملا صالح احمدی، از اساتید حوزه علمیه شهرستان مرزی بانه و نقطه صفر مرزی مجموعه روستای انجینه خدمت به مردم را عبادت دانست و گفت: دین اسلام به‌عنوان آخرین دین الهی، دینی اجتماعی است و به همه ابعاد و زوایای زندگی بشری نظارت و توجه داشته است و رابطه انسان را تنها در ارتباط او با خدا و انجام یک سلسله عبادات دستوری مانند نماز و روزه خلاصه نمی‌کند بلکه انسان را در سطحی وسیع‌تر و مقیاس بزرگ اجتماعی می‌نگرد که در هر بعدی از ابعادش باید نکات و مسائلی را مدنظر داشته باشد. یکی از مسائلی که مورد توجه و توصیه فراوان اسلام قرار گرفته، مسئله خدمت به مردم است.

وی افزود: خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به مردم می‌تواند سبب غفران و بخشش پاره‌ای از گناهان و جبران‌کننده کاستی‌های انسان و وصال و راهنمایی انسان به بهشت الهی شود.

ماموستا حامد محمدی، امام جمعه مسجد روستای چومان نقطه صفر مرزی نیز بیان کرد: با اقدام‌هایی که برای گازرسانی به روستاهای نقطه صفر مرزی انجام شده، امنیت و آسایش برای مردم ساکن در این نقاط فراهم شده است.

در ادامه این دیدار، حاج ماموستا عزیز احمدی، امام جماعت مسجد خان بانه و عضو شورای افتاء این شهرستان از خدمات شرکت گاز استان کردستان برای گازرسانی به روستاهای صفرمرزی و کوخ‌هایی که از امکانات اولیه زندگی محرومند قدردانی کرد و این خدمت را در طول  ده‌ها سال گذشته بی‌سابقه دانست.

کد خبر 647657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =