۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 647692
قیمت نفت ثابت ماند

قیمت‌های جهانی نفت خام پس از ثبت افت ۷ درصدی طی هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه (۳۰ مهر) ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، به‌دنبال افت بیش از ۷ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته در پی نگرانی‌ها درباره تقاضای چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان و کاهش نگرانی‌ها در خصوص اختلال احتمالی عرضه در خاورمیانه به‌دلیل تشدید تنش‌ها در این منطقه، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۳۰ مهر) ثابت ماند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۷ و ۴۷ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۴۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴۴ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، ۶۹ دلار و ۶۶ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام شاخص برنت طی هفته گذشته بیش از ۷ درصد و نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی حدود ۸ درصد کاهش یافت، این بیشترین افت هفتگی از دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در پی کند شدن روند رشد اقتصادی چین و کاهش حق بیمه در خاورمیانه است.

چین صبح روز دوشنبه نرخ‌های وام‌دهی را طبق پیش‌بینی‌ها کاهش داد که بخشی از بسته گسترده‌تر اقدام‌های محرک برای احیای اقتصادش به‌شمار می‌آید.

داده‌های روز جمعه نشان داد کمترین رشد اقتصاد چین در سه ماه سوم امسال از اوایل سال ۲۰۲۳ ثبت شده است و نگرانی‌های فزاینده درباره تقاضای جهانی نفت را تشدید کرد.

مدیرعامل شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو امروز (دوشنبه، ۳۰ مهر) در یک همایش انرژی در سنگاپور گفت: با توجه به افزایش شمار بسته‌های حمایتی برای بهبود رشد اقتصادی چین و  افزایش تقاضا برای سوخت جت و تبدیل مایعات به مواد شیمیایی، تقاضای جهانی همچنان نسبت به تقاضای نفت چین تا حدودی افزایشی است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید هفتگی نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای به رکورد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 647692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =