صادرات ۲۸ کشتی از محصول آمونیاک پتروشیمی هنگام/ ۸۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور محقق شده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام از صادرات ۲۸ کشتی از محصول آمونیاک این شرکت خبر داد و گفت: درآمد حاصل از فروش این محصول تاکنون ۸۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی هنگام، رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیئت همراه امروز (پنجشنبه، سوم آبان) از واحد آمونیاک و اوره شرکت پتروشیمی هنگام در عسلویه بازدید کردند.

در این بازدید، غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام گزارشی اجمالی از دو فاز اوره و آمونیاک این شرکت ارائه داد و گفت: محصول آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام پس از ۱۷ سال به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه با شناسایی بازارهای صادراتی جدید، تاکنون ۲۸ کشتی از محصول آمونیاک این شرکت به این بازارها صادر شده است، تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش این محصول تاکنون ۸۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام درباره واحد اوره افزود: نوید این را می‌دهیم تا پایان امسال، این واحد هم به بهره‌برداری برسد.

جمشیدی با بیان اینکه با توجه به حاشیه سود اوره به عنوان کود شیمیایی که تأمین‌کننده امنیت غذایی مردم دنیاست، سودآوری مطلوبی برای این مجموعه حاصل خواهد شد، ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز ۲ شرکت پتروشیمی هنگام، بازاریابی همسو با افزایش قیمت بازار جهانی اوره نیز دنبال خواهد شد.

کد خبر 647886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =